۳ خواص روغن درخت چای برای مو + روش مصرف و نکات مهم

با مصرف روغن درخت چای، می توان شاهد بهبود سلامت موها بود. روغن درخت چای برای مو بسیار مفید بوده و می تواند باعث شادابی موها گردد.

روغن درخت چای برای مو یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش مشکلات مو می باشد. مشکلات مو در اثر نرسیدن یک سری از مواد مغذی به موها به وجود می آیند. اکثر ریزش موها می توانند در اثر خشکی یا چربی موها و یا در اثر عدم مصرف مواد مغذی به وجود بیایند. روغن درخت چای یکی از بهترین روغن های گیاهی موجود در بازار بوده که به صورت خالص قابل خریداری می باشد.

این روغن در بسیاری از شامپوها و کرم های مرطوب کننده و تخصصی به کار می رود. زیرا خواص بسیار زیادی در روغن درخت چای برای مو و پوست وجود دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر با نحوه مصرف روغن درخت چای برای مو و خواص این روغن صحبت کنیم.

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای به عنوان یک روغن گیاهی شناخته می شود که از برگ خاصی در کشور استرالیا گرفته می شود. این روغن از برگ درخت خاصی گرفته شده و می تواند خواص زیادی برای موها داشته باشد. از این رو می توان روغن درخت چای را به عنوان یکی از خالص ترین روغن های گیاهی موجود در کشور ایران شناخت.

روغن درخت چای با روغن هایی که از چای سبز و یا چای سیاه گرفته می شوند، کاملا متفاوت می باشد. زیرا روغن درخت چای از یک درخت خاص گرفته می شود و به صورت عمومی نیست.

روغن درخت چای برای مو مفید است؟

روغن درخت چای به عنوان یکی از بهترین روغن های گیاهی است که برای مو فواید زیادی دارد. این روغن هم برای پوست هم برای مو مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند با ترکیبات مغذی که دارد، رشد موها را تقویت کند. مصرف روغن درخت چای باعث افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر شده و از این رو به رساندن مواد مغذی در موها کمک می کند.

روغن درخت چای را می توان به روش های مختلفی برای موها مورد استفاده قرار داد. فارغ از تمامی این موارد، روغن درخت چای برای مو مفید است و می تواند خواص بسیار زیادی برای موها داشته باشد.

خواص روغن درخت چای برای مو

روغن درخت چای به دلیل ترکیبات مغذی که دارد، فقط برای کاهش ریزش مو مناسب نیست. بلکه خواص بسیار زیادی برای موها دارد. در ادامه به هر یک از خواص روغن درخت چای برای مو اشاره می کنیم.

کاهش ریزش مو با روغن درخت چای

یکی از مهم ترین خواص روغن درخت چای، کاهش ریزش مو است. این روغن می تواند رشد موها را تقویت کند و باعث افزایش قدرت موها شود. این خاصیت به علت این است که روغن درخت چای باعث افزایش گردش خون در موها می شود و می تواند مواد مغذی بیشتری را به موها برساند. افزایش گردش خون در پوست سر باعث دفع بیشتر سموم شده و از بروز یک سری مشکلات نیز جلوگیری می کند.

البته روغن درخت چای دارای ترکیبات مغذی زیادی است که از جمله این ترکیبات می توان به آنتی اکسیدان ها اشاره کرد. آنتی اکسیدان های موجود در روغن درخت چای از بروز مشکلات و عوارض خاصی به موها جلوگیری می کنند و باعث تقویت موها می گردند.

همچنین، این روغن با داشتن ترکیبات ضد قارچی و ضد التهابی، از بروز تورم و التهاب بر روی پوست سر جلوگیری کرده و مانع از مسدود شدن منافذ باز فولیکول های مو می گردد. به همین خاطر، مصرف روغن درخت چای به صورت موضعی باعث کاهش ریزش مو می شود.

کمک به کاهش شوره سر با روغن درخت چای

روغن درخت چای با داشتن ترکیبات ضد قارچی و ضد التهابی، می توان نقش موثری در کاهش شوره سر داشته باشد. این روغن یک ضد عفونی قوی برای موها می باشد و از این رو می تواند باعث از بین رفتن عوامل ایجاد کننده شوره سر شود.

شوره سر در اثر عوامل مختلفی مانند خشکی پوست سر و پوسته پوسته شدن پوست سر رخ می دهد. ولی روغن درخت چای با مرطوب کردن پوست سر، از خشکی پوست سر جلوگیری کرده و می تواند در کنترل شوره سر نیز موثر باشد.

کاهش انسداد منافذ باز فولیکول های مو

یکی از مشکلاتی که در اثر ترشح چربی بیش از حد در پوست سر رخ می دهد، بسته شدن منافذ باز پوستی هستند که باز بودن آن ها برای تغذیه رسانی به موها ضروری می باشند. یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از روغن های گیاهی است. روغن درخت چای با از بین بردن عواملی که باعث بسته شدن منافذ باز پوست سر شده اند، می تواند نقش موثری در بهبود تغذیه رسانی به موها داشته باشد.

از این رو با مصرف روغن درخت چای، می توان شاهد بهبود سلامت موها بود. روغن درخت چای برای مو بسیار مفید بوده و می تواند باعث شادابی موها گردد.

نحوه مصرف روغن درخت چای برای مو

حال که با خواص روغن درخت چای برای مو آشنا شدیم، باید بدانیم که این روغن را چگونه باید مورد استفاده قرار دهیم. به طور کلی روش های مختلفی برای مصرف روغن درخت چای برای مو وجود دارند. ولی آن چیزی که حائز اهمیت است، خرید روغن درخت چای اصل است.

روغن درخت چای با کیفیت اثربخشی مطلوبی دارد. ولی روغن درخت چای بی کیفیت، می تواند مضرات زیادی را نیز به همراه داشته باشد. به همین خاطر، لازم است که افراد از فروشگاه های معتبر مانند بکرینا bekrina.com اقدام به خرید روغن درخت چای کنند.

مصرف روغن درخت چای با کمک شامپوهای مختلف

با توجه به خواص بسیار زیادی که برای روغن درخت چای وجود دارند، این روغن در بسیاری از شامپوها به کار می رود. در صورتی که قصد مصرف روغن درخت چای را دارید، می توانید شامپوهایی را خریداری کنید که دارای این روغن می باشند.

مصرف روغن درخت چای به صورت موضعی

یکی از موثر ترین روش ها برای مصرف روغن درخت چای برای مو، مصرف این روغن به صورت موضعی است. برای این کار افراد می توانند مقداری از روغن درخت چای را به همراه مقداری آب و یا روغن حامل رقیق کنند، سپس بر روی موهای خود استفاده کنند.

برای اینکه بیشترین اثربخشی را از روغن درخت چای برای مو دریافت کنید، باید ابتدا این روغن را گرم کنید. این کار باعث می شود که روغن درخت چای جذب بهتری داشته باشد. همچنین، پس از استفاده از روغن درخت چای، کف سر خود را ماساژ دهید تا روغن جذب موها گردد.

مضرات روغن درخت چای

مصرف روغن درخت چای اکثر اوقات بی خطر است اما می تواند برای بعضی از افراد باعث تحریک پوست و تورم شود. در افراد مبتلا به آکنه گاهی اوقات باعث خشکی پوست، خارش، لک، سوزش و قرمزی پوست می شود.

استفاده از محصولات روی پوست حاوی روغن درخت چای به همراه روغن اسطوخودوس ممکن است برای پسران جوانی که هنوز به بلوغ نرسیده اند، عوارض داشته باشد. این روغن ممکن است اثرات هورمونی داشته باشند که می تواند هورمون های طبیعی بدن پسر را مختل کند. در بعضی موارد منجر به رشد غیرطبیعی غدد لنفاوی سینه در پسران (ژنیکوماستی) شده است.

نکته: تاثیر این امر برای دختران جوان مشخص نیست.

روغن درخت چای را به صورت خوراکی مصرف نکنید. مصرف خوراکی این روغن باعث سردرگمی، عدم توانایی در راه رفتن، بی ثباتی، بثورات و کما شده است.

نکات مهم

روغن درخت چای برای مو

روغن درخت چای زمانی اثربخشی مطلوبی خواهد داشت که دارای خلوص بالایی باشد. در صورتی که قصد خرید این روغن را دارید، حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

روغن درخت چای مناسب مصرف موضعی می باشد و نباید آن را دور چشم ها مورد استفاده قرار دهید.

برای اینکه به بیشترین اثربخشی روغن درخت چای برسید، آن را گرم کنید.

این روغن را خیلی زیاد گرم نکنید. زیرا گرم کردن بیش از حد آن باعث از بین رفتن مواد مغذی آن می شود.

تا حد امکان روغن درخت چای را چندین ساعت قبل از استحمام مورد استفاده قرار دهید تا اثربخشی مطلوبی داشته باشد.

سعی کنید که پس از مصرف این روغن بر روی پوست سر، کف سر را با یک کلاه گرم کنید و بپوشانید تا نتیجه بهتری از مصرف این روغن بگیرید.

منابع :

Top Tea Tree Oil Uses and Benefits

روغن درخت چای؛ ۱۰ خواص و عوارض جانبی آن!

Share