سخنگوی کمیسیون اقتصادی:

۵ میلیون جامانده تا پایان امسال سهام عدالت می‌گیرند | دولت نسبت به تدوین آیین نامه اقدام کند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: در مرحله اول پوشش جاماندگان سهام عدالت اولویت با تحت پوششان کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان است که دولت باید در فاز اول تا پایان سال این اقشار را صاحب سهام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، غلامرضا مرحبا درباره تصمیمات دولت و مجلس برای جاماندگان سهام عدالت اظهار داشت: طبق احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ باید جاماندگان سهام عدالت پوشش داده شوند و دولت موظف و مکلف به اعطای سهام به جاماندگان تا پایان سال جاری است.

وی با اشاره به اولویت‌بندی پوشش سهمیه جاماندگان سهام عدالت ادامه داد: در مرحله اول اولویت با تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان است و دولت باید در فاز اول این اقشار را صاحب سهام عدالت کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه ۵ میلیون نفر در اولویت دریافت سهام عدالت هستند، گفت: امسال به آن‌هایی که در اولویت قرار دارند، سهام عدالت تعلق می‌گیرد و ثبت نام این افراد باید تا پایان سال جاری انجام شود.

مرحبا افزود: مجلس شورای اسلامی طرحی برای پوشش جاماندگان سهام عدالت در مرحله آماده‌سازی نهایی داشت اما همزمان بحث این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد، از این رو طرح مجلس درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت متوقف ماند تا به صورت همکاری با دولت این موضوع مورد رسیدگی قرار بگیرد و باید تا پایان امسال بخشی از جامانده‌ها از سهام عدالت را پوشش دهد.

وی گفت: البته تا به امروز آیین‌نامه و شیوه‌نامه مورد نیاز از سوی دولت نوشته نشده است. و هرچه سریع‌تر دولت نسبت به تدوین آیین نامه اقدام کند و اگر مجلس این روزها دغدغه جاماندگان سهام عدالت را دارد به این دلیل است که دولت به انجام اقدامات تعریف شده سرعت ببخشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی درباره با اشاره به منابع تامین سهام عدالت اظهار داشت: طبق قانون دولت موظف و مکلف است از محل دارایی‌هایی که مشمول اصل ۴۴ قانونی اساسی هستند، برای جاماندگان سهام عدالت تامین کند و باید دید دولت تا پایان امسال چه سهامی را برای پوشش جاماندگان تعیین می‌کند. به هر حال تا پایان امسال جاماندگان باید مشمول سهام عدالت شده باشند.

Share