رئیس سازمان صمت گیلان:

۵۳۰ واحد تولیدی در گیلان غیرفعال است | ۳۰ درصد واحدهای غیرفعال استان قابل احیا است

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به وجود ۵۳۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان، گفت: ۳۰ درصد واحدهای غیرفعال استان قابل احیا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تیمور پورحیدری صبح شنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در محل دبیرخانه مجمع، با اشاره به وجود هزار و ۸۵۰ واحد تولیدی فعال در سطح استان، اظهار کرد: در مجموع ۵۳۰ واحد تولیدی استان گیلان راکد و غیرفعال است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۳۰ درصد واحدهای غیرفعال استان قابل احیا است، افزود: برای این منظور نیازمند پایش مجدد وضعیت سرمایه گذاران و شناسایی عارضه‌های موجود و رفع آن‌ها در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع هستیم.

وی با بیان اینکه بانک‌ها به دنبال بدهی و دریافت مطالبات خود بوده و قصدی برای کمک به واحدهای تولیدی ندارند، ادامه داد: طی دو سال اخیر حدود ۱۷ واحد تولیدی راکد تحت تملک بانک‌ها را وارد مدار تولید کردیم.

پورحیدری با اشاره به اینکه ۱۲۰ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها هستند، تصریح کرد: ۳۱ واحد راکد و غیرفعال را تا اردیبهشت ماه امسال به مدار تولید برمی‌گردانیم.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۵۲ معدن فعال، ۲۵ معدن غیرفعال و ۳۱ معدن متروکه در استان وجود دارد، گفت: گسترش فعالیت‌های معدنی و رفع موانع تولید، راه اندازی ده معدن راکد با سلب صلاحیت از بهره بردارانی که آن‌ها را راکد گذاشتند و تعرفه محدوده‌های اکتشافی به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی برای سرمایه‌گذاری و تدوین بانک اطلاعات مصالح ساختمانی استان از جمله اقدامات برای تحقق شعار سال است.

Share