راز شادی گل جنجالی فاش شد؛

گفتگوی خواندنی با طارمی بعد از قهرمانی | آن مقاله نژادپرستانه بود!

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو راز شادی گل جنجالی‌اش در هفته‌های پایانی لیگ پرتغال را فاش کرد و گفت: هدف انتقاداتی که به من می‌شد باشگاه پورتو بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو با پشت سر گذاشتن یک فصل موفقیت‌آمیز در این تیم توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر پرتغال را به دست بیاورد. طارمی در این فصل ۲۰ گل به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل داد تا تاثیرگذارترین بازیکن لیگ پرتغال لقب بگیرد.

البته طارمی هنوز دیدار فینال جام حذفی پرتغال را که هفته آینده برگزار می‌شود در پیش دارد و می‌تواند دومین جام خود را در این فصل از فوتبال پرتغال تجربه کند.

این مهاجم که نقش پررنگی در قهرمانی پورتو داشت، در تازه‌ترین گفتگوی خود به بازخوانی اتفاقاتی که در این فصل برایش رخ داد پرداخت و راز شادی گل جنجالی‌اش را فاش کرد. طارمی همچنین با اشاره به دورانی که در آن گلزنی‌اش متوقف شده بود، تاکید کرد که مقاله منتشر شده علیه او در سایت باشگاه اسپورتینگ لیسبون توهین‌آمیز و نژادپرستانه بوده است.

مشروح گفتگوی طارمی با روزنامه Jornal de Notícias در ادامه می‌آید:

* اولین قهرمانی با پورتو در لیگ چه احساسی دارد؟

– این یک لحظه بزرگ برای همه است. ما از ابتدا برای این کار سخت جنگیدیم. هر روز، در هر جلسه تمرین، کار زیادی انجام می‌شد و این راز بزرگ رسیدن ما به عنوان قهرمانی بود. قهرمانی حس فوق العاده‌ای است و البته من خیلی خوشحالم.

* چه زمانی احساس کردید که دیگر قهرمان لیگ می‌شوید و خیالتان راحت بود؟

– ما همیشه در یک موج مثبت بودیم. هرگز تسلیم نشدیم، تا آخرین بازی تمام تلاشمان را کردیم و با ۹۱ امتیاز قهرمانی را به پایان رساندیم، چیزی که هیچ تیمی در پرتغال به آن دست پیدا نکرده بود.

* کسب عنوان قهرمانی در «لوز» آن‌هم مقابل رقیبی مثل بنفیکا از این هم خاصتر بود؟

– هیچ جای بهتری برای قهرمانی وجود نداشت و این هم فوق العاده بود. شکست دادن بنفیکا در استادیوم آن‌ها، گواه دیگری بود که ما بهترین تیم هستیم، همانطور که در طول فصل این را نشان دادیم.

* در سطح شخصی، با دانستن اینکه فینال جام حذفی هنوز باقی مانده است، فصل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

– من تمام تلاشم را کردم و این مهمترین چیز است. فکر کنم دوره خیلی خوبی بود. سایر بازیکنان و کادر فنی به من کمک کردند. از آن‌ها تشکر می‌کنم.

* در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ چندین مسابقه متوالی بدون گلزنی شما تمام شد. آیا این مسئله روی شما تاثیر گذاشت؟

– پورتو بازی‌ها را می‌برد و این مرا راضی نگه می‌داشت. البته برای یک مهاجم مثل من، خوب نبود که اینقدر بازی‌ها را بدون گل سپری کنم ولی در بخش‌های دیگر به تیم کمک می‌کردم. اینها موقعیت‌ها و لحظات عادی هستند که همه بازیکنان هر از گاهی تجربه می‌کنند.

* شما در کانون جنجال‌های متعددی بودید که برخی از آن‌ها مربوط به پنالتی‌ها بود. نظرتان در این خصوص چیست؟

– مهمترین چیز این است که من هرگز به هیچ حریفی یا کسی بی‌احترامی و توهین نکردم. اما عده‌ای از باشگاه‌های دیگر بودند که به من بی‌احترامی کردند. هرگز جوابی به آن‌ها ندادم و چیزی نگفتم. من به کارم ادامه دادم. فکر می‌کنم فقط به این دلیل که برای پورتو بازی می‌کردم مورد انتقاد قرار می‌گرفتم. هدف آن انتقادات، طارمی نبود بلکه پورتو بود.

* روزی که در روزنامه اسپورتینگ شما را فریبکار و متقلب خطاب کردند تصمیم گرفتید با ژست شخصی که دعوت به سکوت می‌کند، (اشاره به هیس گفتن‌های طارمی بعد از گلزنی) گل‌هایتان را جشن بگیرد. چرا؟

– این یک انگیزه بود که داشتم. آن مقاله بی‌احترامی به من بود و فکر می‌کنم حتی کمی نژادپرستانه هم بود. هیچ وقت چیزی نگفتم اما بعد از زدن گل با آن حرکت جشن گرفتم. آن شادی گل را متفاوت از همیشه و با انگیزه این اظهار نظرها که درست نبود انجام دادم.

* آیا قبول دارید که روشی برای بازی کردن دارید که مستعد گرفتن خطا در داخل محوطه جریمه است؟

– نه. این روش عادی بازی من است. من یک مهاجم هستم و مدافعان باید مراقب باشند. اگر اول به توپ برسم و خطا بگیرم تقصیر من نیست. وقتی این اتفاق در منطقه می‌افتد، پنالتی است.

* به نظر شما این حرکاتی که منجر به پنالتی به نفع پورتو شد به درستی توسط داوران اعلام شد؟

– ما در دوره‌ای هستیم که VAR وجود دارد و تمام پنالتی‌ها با VAR آنالیز می‌شوند. مسئولیت با من نیست. آن پنالتی‌ها توسط داور اعلام شد و VAR هیچگاه با او مخالفت نکرد. یک بار دیگر می‌گویم این تقصیر من نیست.

* در جشن قهرمانی با پرچم ایران حاضر شدید. این قهرمانی پورتو چه معنایی برای کشور ایران دارد؟

– هزاران ایرانی هستند که طرفدار پورتو هستند. می‌دانم که آن‌ها از قهرمانی پورتو خوشحال بودند. از همه حمایت‌های آن‌ها قدردانی می‌کنم.

Share