رضایی‌پور، فرماندار آستارا اعلام کرد:

کشف ۶۰ خودروی خارجی قاچاق در مرز آستارا | ضرورت راه‌اندازی دستگاه X_Ray در بارانداز ریلی

رضایی‌پور خاطرنشان‌ کرد: سال گذشته در گمرک آستارا ۶۰ دستگاه انواع خودرو اعم از سواری و کامیون کشنده، ۲ هزار و ۶۸۹ گرم شمش طلا، هفت دستگاه گوشی تلفن همراه، ۱۳۰ رول پارچه اسپان باند( تولید ماسک و البسه پزشکی) و ۲۱۰ ویال آمپول بوتاکس کشف و ضبط شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستارا در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: آستارا دارای سه مرز زمینی، ریلی و دریایی با جمهوری آذربایجان است و امنیت اقتصادی در حوزه صادرات و واردات در این شهرستان یک امر ضروری است.

عنایت رضایی پور با بیان‌اینکه ۸۰ درصد صادرات استان گیلان از مرزهای سه‌گانه شهرستان آستارا صورت می‌گیرد، تصریح‌کرد: اهمیت آستارا بر هیچ کسی پوشیده نیست و باید با یک نگاه متفاوت این شهرستان را مورد ارزیابی قرار داده و مشکلاتش را بررسی کرد.

رضایی‌پور گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان باید یک انبار کشف کالا در این شهرستان برای حل مشکلات اداری و فیزیکی داشته باشد و به سرعت باید این مورد را برای ایجاد یک بروکراسی منطقی انجام داد.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به اینکه دولت کار و کرامت تمام تلاش خود را برای عدم آسیب به اقتصاد و اشتغال کشور در حوزه مبارزه با معضل قاچاق کالا و ارز انجام می‌دهد، ادامه داد: دسترسی‌های لازم به پنجره واحد صورت گرفته و مبادی ورودی قاچاق کالا و ارز باید در نطفه مسدود شود.

وی به آسیب‌های پدیده شوم قاچاق به تولید و اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره با جدیت و به شدت در جریان بوده و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این حوزه فعالیت مستمر دارد.

رضایی‌پور به نقش مهم تعزیرات حکومتی در مقابله با پدیده شوم قاچاق اشاره کرد و گفت: اداره تعزیرات حکومتی آستارا در مقابله با متخلفان و مصادیق قاچاق کالا و ارز نقش مهمی دارد و طی ۲ ماه گذشته، به ۲۶ پرونده تخلف اقتصادی شامل قاچاق خودرو، لوازم خانگی و لوازم بهداشتی در این اداره رسیدگی شده است.

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا تاکید کرد: راه‌اندازی دستگاه X_Ray در بارانداز ریلی شهرستان آستارا باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به افزایش کشفیات مرزبانی شهرستان آستارا در حوزه قاچاق کالا، تصریح‌کرد: ۲۸۵ درصد دارو، ۷۲ درصد پارچه و ۱۶۴ درصد سلاح شکاری افزایش کشفیات داشتیم که به همت مرزبانان کشف و ضبط شد.

رضایی‌پور خاطرنشان‌کرد: سال گذشته در گمرک آستارا ۶۰ دستگاه انواع خودرو اعم از سواری و کامیون کشنده، ۲ هزار و ۶۸۹ گرم شمش طلا، هفت دستگاه گوشی تلفن همراه، ۱۳۰ رول پارچه اسپان باند( تولید ماسک و البسه پزشکی) و ۲۱۰ ویال آمپول بوتاکس کشف و ضبط شد.

Share