عباسی: برای ارتقاء شاخص های استان، آبرو گذاشته ام

مهدی صفاتی سرپرست فرمانداری صومعه سرا شد | پایان حضور نعمتی در فرمانداری

استاندار گیلان با بیان اینکه آحاد مردم با اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ها، همراهی کامل دارند، تأکیدات خود به مسئولان دستگاه های نظارتی و اقتصادی مبنی بر کنترل مجدانه قیمت اجناس و جلوگیری از عدم افزایش خودسرانه و بدون ضابطه نرخ کالاها را یادآور شد و گفت: در زمینه برخورد با سودجویان، از حقوق مردم کوتاه نمی‌آیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی ظهر امروز (شنبه) در مراسم معارفه سرپرست فرمانداری صومعه سرا، این شهرستان را دارای ظرفیت‌های پرشماری در بخش‌هایی از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری دانست و با اشاره به رتبه نخست صومعه‌سرا در بهره مندی از مجوزهای بی‌نام صادر شده در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: از همه سرمایه گذاران برای ایجاد تحول در قسمت‌های اقتصادی، عمرانی و اشتغال‌زایی حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با در نظر داشتن شاخص‌های توزیع عادلانه بودجه، حق مردم صومعه سرا داده می‌شود، نقش نماینده شهرستان در مجلس در جذب بودجه‌های ملی را منجر به توسعه همه جانبه ذکر کرد.

استاندار گیلان اهمیت وحدت و انسجام در پیشبرد بهتر امور را یادآور شد و با تصریح اینکه در حال حاضر این هماهنگی و تعامل بین مجمع نمایندگان و ارکان اجرایی و دیگر نهادهای استان وجود دارد، گفت: این مهم، به قطار توسعه گیلان سرعت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، آبروی خود را به میان آورده، تأکیدات رهبر معظم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: به عنوان خدمتگزار مردم، برای ارتقاء شاخص‌های استان، آبرو گذاشته‌ام و از تجربیات و اندوخته‌های خود برای این منظور، دریغ نخواهم کرد.

دکتر عباسی فرصت خدمتگزاری و جبران کاستی‌های گذشته را اندک دانست و با یادآوری شرایط دشوار همه گیری کرونا در زمان قبول مسئولیت استانداری گیلان، کمبود واکسن و شمار بالای مرگ و میرهای ناشی از بیماری گفت: در حال حاضر با همت جهادی دولت و همراهی مردم، وضعیت خوبی در کنترل کرونا داریم البته همچنان باید مراعات توصیه‌های بهداشتی مدنظر باشد.

وی رسیدگی به معضل پسماند به عنوان ابرچالش در گیلان را ازجمله موضوعاتی عنوان کرد که از روز نخست کار خود به عنوان استاندار، مورد پیگیری قرار داده و با اشاره به وارد عمل شدن دولت سیزدهم برای حل این مشکل به صورت میدانی، تأکیدات رئیس جمهوری و وزیر کشور در این خصوص و نیز تخصیص اعتبار برای ساماندهی پسماند را جلوه‌هایی آشکار از اهتمام دولت به این دغدغه دانست.

استاندار گیلان خاطرنشان ساخت: به شهردار رشت تکلیف کرده‌ام رفع معضل پسماند را به صورت جهادی، علمی و بدون هیچ وقفه زمانی، در دستور کار داشته باشد.

تشکیل قرارگاه استانی مدیریت آب و نیز قرارگاه‌های متناظر شهرستانی قبل از فرارسیدن سال جدید، لایروبی انهار، تجهیز پمپاژها و توزیع عادلانه آب در جهت تسهیل امور برای کشاورزان و همچنین آزادسازی سواحل از متصرفات و انجام برنامه ریزی‌های کاربردی برای شکوفایی اقتصاد ساحل و پرداختن به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سواحل از دیگر مواردی بود که دکتر عباسی آن‌ها را متذکر شد.

وی در ادامه سخنانش؛ جراحی بزرگ اقتصادی که با شجاعت دولت مردمی سیزدهم در حال انجام است را موضوعی ذکر کرد که به رفاه بیشتر ملت منتهی خواهد شد و گفت: دولتمردان با شهامت، پای کار هستند و با پشتوانه حمایت‌های مردمی، امور را به پیش می‌برند.

وی افزود: با مردمی کردن اقتصاد که یک الزام قانونی، عقلی و علمی است؛ یارانه‌های در نظر گرفته شده، به دست مصرف کننده و مردم می‌رسد چراکه دولت معتقد است اقتصاد باید مردمی شود این درحالیست که سودجویانی؛ با مشاهده به خطر افتادن منافع‌شان، فعالیت‌های تخریبی انجام می‌دهند و می‌خواهند طعم این شیرینی را به کام مردم تلخ کنند.

استاندار گیلان تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از دولت در انجام فعالیت‌های اصلاحی در حوزه اقتصادی را یادآور شد و تصریح کرد: مردم با توزیع عادلانه یارانه ها، شاهد روزهایی خوش و طلایی خواهند بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار گیلان در روز گذشته و تأکیدات خود به مدیران دستگاه‌های نظارتی و اقتصادی مبنی بر کنترل مجدانه قیمت اجناس و جلوگیری ازعدم افزایش خودسرانه و بدون ضابطه نرخ کالاها گفت: در این زمینه، از حقوق مردم کوتاه نمی‌آیم و هیچ غفلتی، قابل قبول نیست.

دکتر عباسی با بیان اینکه به عنوان استاندار، اختیاراتی دارم اما برخی دستگاه‌ها از نظر ساختاری در مرکز تصمیم گیری می‌شوند، از عملکرد منطقه آزاد انزلی ابراز نارضایتی کرد و گفت که با توجه به اقتصادی بودن فعالیت‌های این سازمان، انتظار ایجاد تحول داشته و دارم.

وی ادامه داد: با هیچ مدیری تعارف ندارم و از هرکسی که در راستای سیاست‌های دولت و نظام اسلامی گام برنمی دارد، سلب مسئولیت می‌کنم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید کارها با آرامش، صبر، صمیمیت و همکاری پیش برده شود، افزود: همگان باید بکوشند آنچه حق مردم است، ادا شود.

وی در خاتمه سخنانش با قدردانی از محمد نعمتی که عهده دار سرپرستی فرمانداری صومعه سرا بود؛ مهدی صفاتی را به عنوان سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان معرفی و به او تکلیف کرد برای توسعه شهرستان از ظرفیت نماینده مجلس، ائمه معزز جمعه، اعضای شورای تأمین، بزرگان شهر، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان بهره گرفته و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، توانایی جوانان را مورد توجه قرار دهد.

Share