سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبرداد:

شرط سازمان نظام مهندسی برای ارایه تخفیف ۵٠ درصدی به مسکن نهضت ملی

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: به شرطی در حق نظارت تخفیف ۵٠ درصدی اعمال می شود که ظرفیت مهندسی هم ۵٠ درصد در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایلنا، حمزه شکیب در حاشیه همایش نقش مهندسان برق در صنعت ساختمان درباره جزییات تخفیفات سازمان نظام مهندسی در ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی اظهار داشت : براساس مصوبه شورای عالی مسکن نظام مهندسی باید در تعرفه های مهندسی پروژه نهضت ملی مسکن تحفیف اعمال کند اما به شرطی در حق نظارت تخفیف ۵٠ درصدی اعمال می شود که ظرفیت مهندسی هم ۵٠ درصد در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به طولانی بودن صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: به طور قطع یکی از عوامل کاهش ساخت و ساز در کشور طولانی شدن صدور پروانه ها است و شهرداری باید نسبت به سرعت بخشیدن در صدور پروانه‌های ساختمانی اقدام کند و مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی باید به یک ماه برسد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درباره تخلفات مالی در این سازمان در سال‌های گذشته اظهار داشت: در حالی که در گذشته تمرکز بر روی افراد بوده اما باید ساختار اصلاح شود و در شورای مرکزی به دنبال راه اندازی سیستم ارائه خدمات به صورت یکپارچه هستیم و این مدل را در ۶ استان به عنوان پایلوت دنبال کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به صدور مجوزهای برخی کسب و کار از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: متولی این امر وزارت راه و شهرسازی است و سامانه برخط مورد نظر را باید این وزارتخانه راه‌اندازی کند و هنوز سامانه طراحی شده را نهایی نکرده‌است.

شکیب همچنین درباره علت برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی در کیش گفت: باید توجه داشت که از ٨ دوره این انتخابات تنها ٢ دوره در تهران برگزار شده و اساسا این انتخابات در منطقه بی طرف برگزار می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر هزینه اعلام شده ۶.۵ میلیارد تومانی از سوی برخی از رسانه ها درست نیست در دوره پیش این انتخابات در محلی جز تهران با حضور ٧٠٠الی ٨٠٠ نفر برگزار می‌شد اما در این دوره اعلام کرده ایم تنها کسانی که حق رای دارند می‌توانند شرکت داشته باشند که جمعیت آنها به ٣٨٣ نفر می‌رسد.

همچنین علی کریمی ، خزانه دار سازمان مهندسی ساختمان در این مراسم از اجباری شدن برچسب انرژی و رعایت استاندارد ec در ساختمان های دولتی خبر داد و گفت: از امسال تمام ساختمان‌های دولتی باید رده انرژی EC را کسب و رعایت کنند.

Share