روابط عمومی یک جایگاه مهم در نهادهای خصوصی و دولتی
مدیران نباید اجازه دهند روابط عمومی از جایگاه و کارکردهای اصلی خود سقوط کند زیرا این کار یعنی سقوط اعتماد، اعتقاد و اطمینان مخاطبان که بازسازی آن نیازمند صرف هزینه بسیار و زمان بر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیرحسین ضیائیپور، فعال رسانهای طی یادداشتی نوشت؛
بشر با پایهگذاری اولین بنیادهای تمدن، لزوم پرداخت به اصل ارتباط را دریافت و به تبع آن تعاریف ارتباطات نیز وارد فازهای پیچیدهتری شده و ضوابط و اصول ساختارمندی برای یک ارتباط دوسویه و پایدار بین سازمانها و جامعه را تحت عنوان روابط عمومی و ارتباطات پدید آورد.
در واقع روابط عمومی شالوده و استوانه اصلی و اساسی ایجاد ارتباط موثر و تاثیرگذار بین سازمان و مخاطبان است که هیچ وقت نباید اجازه داده شود این موقعیت حساس و خطیر دچار تزلزل و فروپاشی شود زیرا صدمه دیدن روابط عمومی باعث صدمه دیدن و سلب اعتماد افکارعمومی از سازمان میشود که برگرداندن این اعتماد خیلی سخت و دشوار میشود. روابط عمومی در سازمانها ماننده بازیگرانی هستند که افکار عمومی جامعه را محو تماشای خود نموده و آنها را برای انجام ماموریتهای سازمان با خود همراه میکند.
روابط عمومی به خودی خود برای مخاطبان و مردم آگاهی و شناخت، نسبت به سازمان و یا یک برند، محصول و یا خدمات ایجاد نموده و به ارتقای شانیت و شخصیت سازمان کمک میکند و چه بسا مدیران سازمانهایی که به بخش روابط عمومی توجه لازم و نگاه ویژهای دارند، مدیران هوشمندی هستند اما بلعکس تزلزل جایگاه روابط عمومی که متاسفانه اکنون در برخی از دستگاهها و سازمانها شاهد آن هستیم منجربه نادیده گرفتن افکار عمومی و بیمحلی به دیدگاهها و نظرات آنها درباره کارکردها و عملکرد دستگاهها و سازمانها میشود که این آفت جدی برای آن نهاد و مدیرانش میباشد.
درصورتی که مدیران نباید اجازه دهند روابط عمومی از جایگاه و کارکردهای اصلی خود سقوط کند زیرا این کار یعنی سقوط اعتماد، اعتقاد و اطمینان مخاطبان که بازسازی آن نیازمند صرف هزینه بسیار و زمان بر است.
توسعه روابط عمومی و تهیه ساختار، زیرساخت، بودجه مناسب و نیروی انسانی متخصص و باتجربه میتواند در وهله اول باعث اعتلای سازمان و در وهله دوم باعث افزایش انگیزه، کارآیی و اثربخش دست اندرکاران روابط عمومیها شود.
همچنین محیط کار روابط عمومی، باید محیطی عاری از هرگونه استرس و اضطراب، عاشقانه، صمیمانه، آرامش بخش، دارای شور و نشاط و پرانگیزه باشد.
در این محیط باید افرادی کار کنند که عاشق کار بوده و باشور و نشاط و ذهنی آماده برای کار در روابط عمومی باشند که متاسفانه این روزها در برخی از سازمان ها، محیط کار آنچنان طاقت فرسا، پر از دسیسه، افراد زیرآب زن، سمی، دورو و منافق صفت حضور دارند که کارکردن دراین محیطها واقعا سخت، نگران کننده و استرس زاست.
درصورتی که ایجاد محیطی امن آرامش بخش و بدوراز تنشهای روحی و روانی حق همه کارکنان و بوِیژه کارکنان روابط عمومی سازمانها و دستگاه هاست که میتواند تاثیر بسیاری در نحوه فعالیت و بهبود روندکاری روابط عمومیها داشته باشد.
و هرگاه به روابط عمومیها پروبال داده شد شاهد افزایش مشروعیت و مقبولیت سازمانها و دستگاهها در میان مردم بودهاند و هرگاه فرصت کارکردن از روابط عمومیها گرفته شد میدان بروز شایعپراکنی و تبلیغات منفی علیه دستگاهها و سازمانها را با دستان خودمان ایجاد کرده ایم.
به امید روزی که شاهد اعتلای روابط عمومی از هر نظر و در هر زمینهای در کشور عزیزمان ایران اسلامی باشیم.
دیدگاه