استاندار گیلان اعلام کرد؛

رهاسازی آب سد سفیدرود از امروز | کشاورزان گیلانی نگران تامین آب نباشند

استاندار گیلان از رهاسازی آب سدسفیدرود از امروز (شنبه) خبر داد و با تاکید بر اهتمام ویژه مسئولان برای کاهش تنش آبی گفت: فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی برای کاهش نگرانی و دغدغه مردم در تأمین آب کشاورزی و توزیع عادلانه آب، به صورت جهادی پای‌کار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان، با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم بصیر، آگاه و همیشه در صحنه گیلان همواره بر مدار ولایت گام برداشته و پشتوانه محکمی برای رهبر معظم انقلاب هستند.

وی به تنش آبی و کاهش بارندگی در سالجاری اشاره کرد و افزود: از ماه‌های پایانی سال گذشته مساله تامین آب کشاورزی استان در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما پیش بینی‌ها درخصوص میزان بارش در ارتفاعات محقق نشد.

وی به تشکیل قرارگاه‌های شهرستانی به ریاست فرمانداران به منظور مدیریت توزیع آب کشاورزی علاوه بر قرارگاه استانی اشاره و تامین به‌موقع آب را دغدغه مسئولان استان خواند و خاطرنشان کرد: در جهت تحقق این امر علاوه بر دستگاه‌های متولی در حوزه آب، دستگاه‌های اجرایی دیگر هم وارد عمل شده و به لایروبی و بهسازی مسیر انتقال آب پرداختند.

استاندار گیلان بر لزوم مدیریت خردمندانه، مصرف بهینه و رعایت عدالت در حوزه آب کشاورزی تاکید و با اشاره به‌عدم نگهداری موثر از تأسیسات آب طی سالیان گذشته اضافه کرد: دستگاه‌های متولی مسئول به روزرسانی تأسیسات هستند و درصورت بروز هرگونه مشکل، باید پاسخگوی خسارت‌ها باشد.

دکتر عباسی استفاده از ظرفیت مردم در نگهداری از تاسیسات آب را راهکاری موثر در حفظ تاسیسات دانست و با تأکید بر لزوم هم افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های متولی توزیع آب کشاورزی، بیان داشت: نباید با موازی کاری یا تنش مدیریتی سبب نگرانی کشاورزان شد، بلکه باید با ارائه خدمات مطلوب و برنامه ریزی شده، آسودگی خاطر آنان را فراهم کرد.

استاندار گیلان با اشاره به نگرانی کشاورزان از کمبود آب، تصریح کرد: علاوه بر اتکا به ذخایر آبی استان، بسیار امیدوار به بارش رحمت الهی جهت تامین آب مورد نیاز کشاورزان هستیم.

وی از رهاسازی آب سدسفیدرود از امروز خبر داد و گفت: رهاسازی آب موردنیاز کشاورزی براساس اعلام قبلی، دوازدهم اردیبهشت بوده که زودتر از زمان تعیین شده آغاز می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان از کشاورزان خواست تا نگران تامین آب نباشند و یقین بدانند مسئولان برای کاهش تنش‌های آبی اهتمام ویژه دارند.

وی به فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد تا در جهت توزیع عادلانه آب و رفع مشکلات احتمالی، پای کار باشند و مدیریت جهادی و استفاده از ظرفیت بسیج و مردم را محور اصلی کار خود قرار دهند.

Share