رئیس هیات بوکس گیلان در جمع خبرنگاران؛

تخریب خانه بوکس گیلان کذب محض است | مجوز فعالیت بوکس بانوان صادر نشده است

بردبار از برگزاری مسابقات بوکس قهرمانی کشور ویژه بزرگسالان از ۲۷ اردیبهشت تا دوم خرداد ماه در شهر زاهدان خبر داد و گفت: تعداد سهمیه‌های اختصاص یافته به هر استان برای حضور در این رقابت‌ها مشخص شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از گیل ابراز،  بابک بردبار رییس هیأت بوکس گیلان عصر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با برنامه ریزی مناسب، بوکس استان را به جایگاه واقعی خود در سطح ملی و بین المللی برسانیم، اظهار کرد: مهمترین هدف من همواره استفاده از نیروی‌های متخصص و کارآمد بوده است

وی افزود: با نگاهی به تاریخچه ورزش کشور می‌توان گفت که گیلان یکی از مهدهای بوکس ایران بوده و تاکنون بوکسورهای نامی زیادی را به بوکس ایران معرفی کرده است.

 بردبار با تشریح اقدامات انجام شده در طی دوره فعالیتش از ۱۳ خرداد سال ۹۹ تاکنون گفت: برگزاری مسابقات و اعزام بوکسورهای گیلانی در رده‌های سنی مختلف به مسابقات کشوری و برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان این عرصه از جمله اقدامات بوده است.

وی با اشاره به برخی بی‌مهری‌های صورت گرفته نسبت به هیات بوکس گیلان یادآور شد: متاسفانه به خاطر برخی اتفاقات ناخوشایند دفتر هیات بوکس گیلان برای مدتی بسته شده بود و ما به سالن هیات بوکس دسترسی نداشتیم.

رئیس هیات بوکس گیلان با بیان اینکه پس از این اتفاق، ورزشکاران جایی برای تمرین نداشتند، افزود: در حال حاضر اکثر چالش‌ها مرتفع شده و در شهر رشت،حدود ۳۶۰ بوکسور و به صورت متوسط در هر شهرستان بین ۳۰تا ۳۵ بوکسور در حال فعالیت هستند.

برگزاری مسابقات بوکس قهرمانی کشور

بردبار با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار بوکسور گیلانی از افزایش ۵۰درصدی تعداد بوکسورهای گیلانی طی دوسال اخیر خبر داد و گفت: ۱۷هیات بوکس شهرستانی در استان گیلان فعال هستند که با تلاش و پیگیری مستمر هیات مدیره و کارشناسان این اقدام صورت گرفته است.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات بوکس قهرمانی کشور ویژه بزرگسالان از ۲۷ اردیبهشت تا دوم خرداد ماه در شهر زاهدان خبر داد و گفت: تعداد سهمیه‌های اختصاص یافته به هر استان برای حضور در این رقابت‌ها مشخص شده است که سهمیه گیلان ۵ نفر می باشد.

رییس هیأت بوکس گیلان، با اعلام اینکه به عنوان داور بی‌طرف از سوی کنفدراسیون بوکس آسیا انتخاب شده، تصریح کرد: امیدوارم با تلاش مربیان گیلانی، بوکس گیلان به رتبه و جایگاه واقعی خود برسد.

بردبار در ادامه با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: متاسفانه گیلان خانه بوکس ندارد و خانه بوکس پیرسرا بسیار قدیمی شده و طبق نظر کارشناسان باید تخریب شود.

وی یادآور شد: هم اکنون بوکسورهای گیلانی با همین شرایط در آنجا تمرین می‌کنند و در همین راستا در تلاش هستیم تا با جذب اعتبارات مناسب، خانه بوکس گیلان را در مجموعه یادگار امام بنا کنیم.

ناکامی در راه اندازی بوکس بانوان

بردبار با بیان اینکه دو رینگ استاندارد هفت متری در لاهیجان و سیاهکل برای تمرین بوکسورهای گیلانی در نظر گرفته شده، که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با وجود اینکه یکی از مطالباتما  فعالیت بانوان در این زمینه است ولی همه تلاشها برای راه اندازی بوکس بانوان تاکنون ابتر مانده و هرچند مطلع هستیم که به صورت زیرزمینی از سوی بانوان در حال انجام است.

وی در همین زمینه افزود: به دلیل غیرقانونی بودن این کار، با وجود مراجعات متعدد به دفتر هیات بوکس گیلان، ما فعلا اجازه انجام فعالیت را به بانوان ورزشکار نداده ایم.

 بردبار در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه تا کنون در هیچ زمینه‌ای به کسی باج نداده‌ام، افزود: همواره بر اساس دستورالعمل قانونی مسیرم را طی کرده‌ام و به عناوین برخی از رسانه‌ها نظیر «تخریب خانه بوکس گیلان» و شایعاتی از این دست توجه نکرده ام.

رئیس هیات بوکس گیلان با بیان اینکه تخریب خانه بوکس کذب محض است، افزود: انتظارم از رسانه‌ها این است که در کنار ظرفیتها و نقاط ضعف موجود، به رشد فزاینده و پیشرفت این ورزش کمک کنند.

گفتنی است در این نشست خبری ابراهیم حقیقی نایب رییس هیات بوکس گیلان، محمود ربیع دبیر هیات، حامد سالاری خزانه دار هیأت، نادر اسدی و مددی از اعضای هیات رییسه و  امین قاسمی پوز قهرمان برجسته بوکس گیلان حضور داشتند.

Share