معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره‌برداری از باند رفت آزادراه منجیل-رودبار در سال جاری با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باند رفت آزادراه منجیل- رودبار با پیشرفت فیزیکی قریب به ۸۰ درصد به عنوان آخرین حلقه باقیمانده آزادراه قزوین- رشت در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، در سفر به استان گیلان از آزادراه منجیل-رودبار بازدید کرد و گفت: باند رفت آزادراه منجیل-رودبار به عنوان آخرین حلقه از آزادراه قزوین-رشت در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و این اقدام گام مهمی در تکمیل کریدور آزادراهی شمال-جنوب کشور و افزایش ظرفیت‌های بهره‌برداری از بندر امام خمینی (ره) در شمال خلیج فارس است.

وی ادامه داد: آزادراه قزوین-رشت یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شمال کشور به طول ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۳۰ کیلومتر از مسیر زیرعبور قرار دارد و هشت کیلومتر باقی مانده آن حدفاصل منجیل تا رودبار در باند رفت با پیشرفت فیزیکی قریب به ۸۰ درصد در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل این آزادراه را موجب حذف گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت دانست و اظهار کرد: به دلیل اتصال آزادراه به جاده موجود، ظرفیت کل آزادراه با داشتن یک منطقه با گنجایش راه اصلی چند خطه کاهش می‌یابد و با در نظر گرفتن افزایش ترافیک عبوری از این آزادراه، این گلوگاه مشکل ساز است و روان شدن کامل ترافیک آزادراه تنها با احداث آزادراه منجیل-رودبار میسر می‌شود.

خادمی با اشاره به توپوگرافی ویژه منطقه و کوهستانی بودن مسیر اظهار داشت: مسیر رفت این آزادراه دارای چهار دستگاه تونل به طول سه کیلومتر و هفت دستگاه پل به طول یکهزار و ۷۰۰ متر است که در حال حاضر حفاری تونل‌ها به اتمام رسیده و بخش کوچکی از لاینینگ تونل‌ها باقی مانده است و عملیات اجرایی بخش عمده پل‌های مسیر نیز به اتمام رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ارزش روز این پروژه را بیش از دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل عملیات اجرایی بخش‌های باقیمانده مسیر حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

Share