در دومین نشست از قرارگاه واکسیناسیون گیلان مطرح شد؛

بسیج کلیه امکانات برای تکمیل چرخه واکسیناسیون | ۴۷درصد مردم گیلان نوبت سوم را تزریق کردند

در نشست مشترک رییس دانشگاه با فرمانده سپاه استان، بسیج کلیه امکانات برای تکمیل چرخه واکسیناسیون کرونا در گیلان، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری رییس دانشگاه، صبح امروز در نشست مشترک با فرمانده سپاه استان در سالن اجلاس حوزه ریاست که مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها و همچنین فرماندهان سپاه نواحی نیز به‌صورت ارتباط تصویری حضور داشتند ضمن تقدیر از تلاش‌های بدون مرز بسیج و سپاه با مدافعان سلامت در بحران کرونا، اظهار کرد: امروزه مدیریت جهادی بیماری کرونا در کشور ازجمله در استان گیلان مرهون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه و بدون مرز سپاه و بسیج است که دوشادوش کادر بهداشت و درمان به مردم خدمت می‌کنند.
وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان، افزود: خوشبختانه در حال حاضر شهر قرمز در استان نداریم و دو شهر استان نارنجی و ۱۵ شهر نیز در وضعیت زرد این بیماری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری است، خاطرنشان کرد: بار بیماری کرونا در استان به‌ویژه در سنین زیر ۱۸ سال کاهش پیدا کرده است.
دکتر سالاری از استقرار یک هزار و ۲۰۰ تیم واکسیناسیون در سراسر استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۹۶ درصد مردم نوبت اول، ۹۱ درصد نوبت دوم و ۴۷درصد مردم استان نیز نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
وی با بیان اینکه نسبت تزریق واکسن کرونا در استان در مقایسه با شمار تیم‌های واکسیناتور بسیار پایین است، یادآور شد: به‌صورت متوسط روزانه تعداد افرادی که در پایگاه‌های واکسیناسیون واکسن تزریق می‌کنند نسبت به تیم‌های واکسیناسیون که وقت و هزینه برای آن‌ها از بیت‌المال صرف می‌شود، بیشتر است.
این مقام مسوول در ادامه سخنان خود بر ضرورت حضور میدانی مسوولان بهداشتی و نظارت بر اجرای واکسیناسیون در سطح خانه‌های بهداشت تأکید کرد و گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه و همچنین مدیران شبکه‌های بهداشت هرروز ضمن حضور تمام‌وقت خود در پایگاه‌های واکسیناسیون به‌صورت سرزده در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های تزریق واکسیناسیون حاضر شوند و روند تزریق واکسن را از نزدیک ارزیابی کنند.
دکتر سالاری با اذعان به اینکه برخی از خانه‌های بهداشت و بهورزان در طول هفته حتی یک نوبت تزریق واکسن نیز نداشته‌اند، تصریح کرد: برای اینکه ادامه روند واکسیناسیون در شهرستان‌ها شتاب مضاعف به خود بگیرد باید ما به دنبال مردم جهت تزریق واکسن باشیم چرا که این شیوه از کار به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و به ایمنی جامعه کمک نمی‌کند.
وی بر ضرورت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت شهرستان در راستای تزریق واکسن کرونا تأکید و تصریح کرد: مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها علاوه بر استفاده از تمامی ظرفیت لجستیکی و نیروی انسانی مجموعه شبکه‌ها، طبق مصوبات ستاد کرونا می‌توانند از ظرفیت کل شهرستان‌ها نیز استفاده کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بهره‌گیری از ظرفیت مبلغین در سطح محلات به جهت تشویق و ترغیب مردم به تزریق واکسن کرونا را مثمر ثمر دانست.

تشکیل قرارگاه تزریق واکسیناسیون در استان به مدت یک ماه

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه همه باید نسبت به تزریق واکسن کرونا، اقدام کنند، اظهار کرد: امروز یکی از کارهای مهم ما در استان تأمین و حفظ سلامتی مردم بوده که زمینه فراهم شدن آن تزریق واکسن به مردم است.
وی با بیان اینکه مسؤولان در تزریق واکسن کرونا در مقایسه با مردم باید پیشگام باشند، افزود: همه ادارات که به مردم خدمت می‌کنند باید نسبت به تزریق واکسن کرونا به‌ویژه نوبت سوم اقدام کنند.
فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه تزریق واکسیناسیون در استان به مدت یک ماه، اذعان داشت: در این قرارگاه تمام تلاش ما بر تزریق نوبت سوم واکسن کرونا است و باید طی این مدت پیگیرانه به دنبال مردم باشیم.
سردار عبدالله پور برخی از موارد و موانع مطروحه در شتابگری واکسیناسیون کرونا از سوی متولیان این کار را خودساخته دانست و افزود: باید از مانع‌های خودساخته در جهت تزریق واکسن با ایجاد راهکارهای محلی عبور کنیم.
وی کار جهادی رسانه‌ای به جهت ترغیب مردم به تزریق واکسن کرونا را ضروری دانست و تصریح کرد: در جهت تبلیغ و ترغیب مردم به تزریق واکسن نوبت سوم کرونا به‌صورت ملی خوب عمل شده است اما استانی ضعیف عمل کرده‌ایم که باید تلاش‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند.
فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه علیرغم داشتن ضعف‌ها، تزریق واکسیناسیون پیشرفت قابل‌توجهی داشته است، یادآور شد: به نظر می‌رسد تزریق واکسن در گیلان پس از ماه مبارک رمضان، شتاب بهتری را داشته باشد.

۷۸ درصد مردم گیلان بیننده اخبار ساعت ۲۳ شبکه باران هستند

محمدباقر باقرزاده مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان نیز در این نشست اطمینان مردم از ایمنی نسبی را یکی از دلایل عدم استقبال مردم به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا دانست و اظهار کرد: گذراندن دو سال دوران پرالتهاب شیوع کرونا، خود عاملی برای عادی انگاری و عدم استقبال از تزریق واکسن کرونا شده است.
وی با تأکید بر اینکه باید حساسیت مردم به تزریق واکسن کرونا را با تبیین منطقی افزایش دهیم، یادآور شد: صداوسیمای مرکز گیلان آمادگی کامل دارد تا در خدمت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و تولیدات رسانه‌ای آن‌ها در جهت تزریق واکسن کرونا باشد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با اذعان به اینکه ۷۸ درصد جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری گیلان بیننده اخبار ساعت ۲۳ شبکه باران هستند، خاطرنشان کرد: این بخش خبری فرصتی مغتنم است تا گزارش‌های خبری تشویق‌کننده به‌ویژه از چهره های سرشناس را در این زمینه پخش کند.
گفتنی است؛ در این نشست، تعدادی از فرماندهان سپاه‌های نواحی استان و همچنین مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان در سرتاسر استان به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و راهکاری‌های افزایش سطح پوشش واکسن کرونا در شهرستان‌ها اشاره کردند.

Share