فرماندار رشت خبر داد:

۵۳ درصد از جمعیت واجد شرایط در شهرستان رشت دز سوم را تزریق نکرده‌اند

فرماندار رشت با اشاره به ایمنی زایی ۹۰ درصدی برای کسانی که دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون ۵۳ درصد از مردم نسبت به دریافت دز سوم واکسن اقدام نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد کرونای شهرستان با اشاره به اهمیت اقناع خانواده‌ها در ضرورت تزریق دز سوم واکسن، اظهار داشت: لازم است تا آموزش و پرورش، اصحاب رسانه و به خصوص صداوسیما با استفاده از اوقات معنوی سحر و افطار، در راستای پاسخ به سوالات و ابهامات شهروندان و تشریح خطرات و تبعات همه گیری ویروس کرونا در سلامت عمومی جامعه و تحمیل هزینه های مادی و جانی بر دولت و شهروندان، اقدامات بیشتری انجام دهند.

امام پناهی با بیان این مطلب که عادی انگاری یکی از آفت‌هایی است که با ایجاد بی‌انگیزگی در اقدام برای تکمیل  واکسیناسیون در شهروندان، سلامت عمومی جامعه را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: متاسفانه تاکنون ۵۳ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان شهرستان رشت دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند.

 وی تاکید کرد: کسانی که دز سوم واکسن را دریافت نموده‌اند پس از سه ماه به ایمنی ۹۰ درصد می‌رسند اما این موضوع در‌باره افرادی که تنها دو دز را دریافت نموده‌اند در سه ماه نخست پس از تزریق ۷۰ درصد و پس از شش ماه ۵۰ درصد است که این موضوع اهمیت بیش از پیش افزایش پوشش واکسیناسیون در روز سوم را یادآور می‌شود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در واحدهای صنفی و ادامه جدی نظارت‌ها بر عملکرد صنوف، اظهار داشت: طی هفته گذشته ۴۲۵۷ مورد بازدید از صنوف مختلف صورت پذیرفته که این بازدیدها منجر به صدور ۱۴۲ مورد اخطار و پلمپ ۸ واحد صنفی متخلف گردیده است.

 فرماندار رشت در ادامه تعداد کل بستری ها در هفته گذشته را ۱۱۹ نفر و آمار بستری روزانه را ۲۹ نفر و تعداد فوتی‌ها را ۳ نفر اعلام کرد.

امام پناهی ضمن تشکر از مشارکت موثر سپاه و بسیج در یاری رسانی به کادر درمانی و بهداشتی در انجام واکسیناسیون و با تاکید بر نتایج مثبت طرح شهید سلیمانی در گسترش پوشش واکسیناسیون، اظهار داشت: مرحله جدید طرح موفق شهید سلیمانی با نام «آژانس سلامت» با هدف پوشش حد‌اکثری واکسیناسیون، با محوریت سپاه و بسیج آغاز گردیده که این طرح تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

 وی افزود: در قالب این طرح شماره تلفن ۴۴۰۱ با ۲۰ خط پاسخگویی، از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ جوابگوی سالمندان، معلولین، جانبازان و شهروندانی است که به هر دلیل قادر به مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون نمی باشند و پس از تماس این عزیزان اکیپ تزریق واکسن در محل سکونت این دسته از شهروندان حاضر و نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام خواهند کرد.

Share