آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

کشاورز گیلانی نباید دغدغه آب داشته باشد | رهبر انقلاب روند مذاکرات را تایید فرمودند

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان بر تامین آب زراعی کشاورزان در فصل کشت تاکید کرد و گفت: کشاورزان گیلان نباید دغدغه آب داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان قرار داریم و این ماه دعا، نیایش و خودسازی است.

وی به سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام کریم اهل بیت مصادف با ۲۸ فروردین ماه جاری اشاره کرد و افزود: صبر، مردم داری و همسایه داری امام حسن مجتبی علیه السلام زبانزد بود ضمن اینکه این امام بزرگوار مجسمه تقوا، فضیلت و انسان کامل است.

امام جمعه رشت با تبریک فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز نیروی زمینی ارتش مصادف با ۲۹ فروردین ماه جاری، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافقان به دنبال انحلال ارتش بودند و امام راحل فرمان دادند ارتش باید بماند و ارتشیان در دوران دفاع مقدس رشادت های بسیاری از خود نشان دادند.

آیت الله فلاحتی به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در نشست با کارگزاران نظام در هفته جاری اشاره کرد و گفت: مدیران و مسئولان برنامه ریزی برای کشور را تعطیل نکنند و برنامه های عمیق داشته باشند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نقد را تایید فرمودند البته نقد منصفانه ای که ایجاد یاس نکند زیرا نسل معاصر نباید نسبت به کشور ناامید شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب روند مذاکرات را تایید فرمودند، تصریح کرد: البته هشدار دادند درباره زیاده خواهی آمریکا باید ایستاد.

آیت الله فلاحتی، موضوع فلسطین را همچنان زنده دانست و خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند روند توفنده جوانان فلسطینی را کند نماید.

وی با اشاره به احداث ۴ میلیون مسکن توسط دولت در مدت چهار سال در کشور، اظهار کرد: نظارت دستگاه های اجرایی و نظارتی در احداث مسکن حائز اهمیت است ضمن اینکه به استحکام سازه ها توجه شود.

امام جمعه رشت بر توجه به فرهنگ دینی، ایرانی و بومی در مسکن سازی تاکید کرد و یادآور شد: فضاهای لازم برای مسجد، مدرسه، ورزش و تفریحگاه در مجتمع های مسکونی فراهم شود.

آیت الله فلاحتی، خواستار استفاده از نام های ایرانی در نامگذاری مجتمع های مسکونی شد و افزود: استفاده از نام های لاتین در مجتمع های مسکونی اجتناب شود.

وی با اشاره به توزیع اعتبارات استانی، تصریح کرد: مسئولان اولویت ها و تساوی در توزیع اعتبارات استان را لحاظ کنند و تمام مردم باید یگانه دیده شوند زیرا بی خردی است که انسان بخشی نگر باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تامین آب زراعی کشاورزان در فصل کشت تاکید کرد و گفت: کشاورزان گیلان نباید دغدغه آب داشته باشند.

آیت الله فلاحتی پیرامون حقوق فرزند بر پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: تربیت یکی از حقوق فرزند بر پدر و مادر است و در این راستا باید محیط شایسته و مناسب برای فرزندان مان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بستر و محیط سالم در تربیت فرزندان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: انسان ها در شرایط و بستر خوب و مناسب رشد می کنند و صالح می شوند.

امام جمعه رشت، خانواده را بهترین بستر برای تربیت فرزندان عنوان کرد و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر بستر را برای خوب و صالح شدن انسان فراهم می کند.

انتهای پیام/

Share