آوای سلامت

چطور با طب سنتی «سینوزیت» را درمان کنیم؟

علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی درباره «تدابیر طب ایرانی در درمان سینوزیت»، اظهار داشت: پیش از ارائه برخی راهکارها توصیه می‌شود سر خود را از باد و سرما حفظ کنید؛ به خصوص پس از حمام، موها را کاملا خشک کنید و در زمان خواب کلاه بپوشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، متخصص طب سنتی چگونگی درمان سینوزیت در افراد متخلف را تشریح کرد.

علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی در گفتگو با فارس، درباره «تدابیر طب ایرانی در درمان سینوزیت»، اظهار داشت: پیش از ارائه برخی راهکارها توصیه می‌شود سر خود را از باد و سرما حفظ کنید؛ به خصوص پس از حمام، موها را کاملا خشک کنید و در زمان خواب کلاه بپوشید.

وی ادامه داد: مصرف سردیجات و آب یخ را محدود و یا حذف کنید؛ به ویژه در فصل سرما، خوردن غذاهای غلیظ، نفاخ و سرخ‌کردنی‌ها را قطع و یا محدود کنید و اکیدا از یک ساعت قبل از غذا همراه و تا دو ساعت بعد از غذا از خوردن ماست، سالاد، نوشیدنی و شور بپرهیزید.

یارقلی با اشاره به توصیه‌های دیگر در بهبود بخشیدن به سینوزیت در افراد، خاطرنشان کرد: بینی و حلق را با سرم نمکی گرم به مدت دو هفته و روزانه دو تا سه مرتبه بشویید؛ ضمن اینکه جوشانده گل‌های بابونه را ابتدا بخور داده و سپس بینی و حلق را با رقیق شده همین جوشانده شستشو دهید.

متخصص طب سنتی یادآور شد: استشمام اسانس نعنا، بخور اکالیپتوس، اسطوخودوس، مرزنجوش و پیاده‌روی روزانه نیز می‌تواند در درمان سینوزیت بسیار کمک‌کننده باشد.

Share