مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در گفتگو با دیارمیرزا اعلام کرد:

پروژه‌های آزادراه رشت-قزوین و راه آهن رشت-کاسپین جزو اولویت‌های گیلان هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در مورد آزادراه رشت-قزوین با اشاره به اینکه این پروژه از طرح‌های مهم، اصلی و جز اولویت‌های استان گیلان است، گفت: استاندار گیلان نیز از ابتدا حضورشان به شدت پیگیر دو پروژه آزادراه رشت-قزوین و راه آهن رشت-کاسپین است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا در مورد آزادراه رشت-قزوین با اشاره به اینکه این پروژه از طرح‌های مهم، اصلی و جز اولویت‌های استان گیلان است، گفت: استاندار گیلان نیز از ابتدا حضورشان به شدت پیگیر دو پروژه آزادراه رشت-قزوین و راه آهن رشت-کاسپین است.

وی با بیان این مطلب که برای پروژه‌های قزوین-رشت و راه آهن کاسپین زمان‌بندی دقیق و اعتبارات در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای پروژه آزادراه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه نیازمند است که تعیین و تکلیف شده است

پدرام ادامه داد: یکی از قطعات این آزادراه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه قبل از آن نیز حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود: برای راه آهن رشت-کاسپین نیز هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و از جمله کارهایی است که پیمانکارهاش مشخص شده است همچنین امسال امیدواریم با توجه به برنامه ریزی‌هایی که انجام شده است شاهد بهره برداری هر دو پروژه باشیم.

وی در مورد ثبت نام مسکن ملی در استان گفت: حدود ۸۳ هزار نفر ثبت نام کردند و از این تعداد حدود ۴۳ هزار نفر افرادی هستند تعیین و تکلیف شدند.

پدرام با بیان اینکه حدود ۱۱۰ هکتار زمین برای مسکن ملی جهت ساخت ۱۵ هزار واحد در نظر گرفته شده است، گفت: راه چمخاله به رودسر در حال انجام است و برای پل آن بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

Share