معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

نیمی از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز سوم واکسن کووید-۱۹ را دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر دریافت دزهای کامل واکسن کووید-۱۹ برای گروه های سنی بالای ۱۸ سال گفت: تاکنون بیش از نیمی از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز سوم واکسن کووید-۱۹ را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه تزریق واکسن کووید-۱۹ همچنان در بیش از ۴۶۰ مرکز و پایگاه سراسر استان ادامه دارد اظهار کرد: تاکنون بیش از نیمی از جمعیت بالای ۱۸ سال استان، دز سوم واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند.

وی افزود: طبق آمار به دست آمده تاکنون به بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار گیلانی دز سوم واکسن کووید-۱۹ تزریق شده است و همچنان روند تزریق واکسن در دزهای اول، دوم و سوم در سطح استان جریان دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون کووید-۱۹ در ارتقای ایمنی فردی و عمومی حائز اهمیت است گفت: از اغاز اجرای واکسیناسیون همگانی کووید-۱۹ تاکنون بیش از پنج میلیون و ۲۶۴ هزار دز واکسن کووید-۱۹ به مردم گیلان تزریق شده و انتظار می رود با همکاری بیشتر مردم روند دریافت واکسن همچنان در سطح استان ادامه داشته باشد.

دکتر حیدرزاده با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و اتمام تعطیلات نوروزی و پایان حضور مسافران و برگزاری دورهمی های متعدد در استان گفت: علاوه بر واکسیناسیون، هم اکنون رعایت شیوه نامه های بهداشتی از اهمیت بیشتری برخوردار است و استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز ار حضور در میهمانی ها به عنوان یک ضرورت باید مدنظر همه ی سنین از کودکان تا گروه های سنی بالاتر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: عادی انگاری و بی توجهی نسبت به پروتکل های بهداشتی می تواند منجر به موج جدید کرونا شود و در وضعیت کنونی همه ی خانواده ها باید نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط دانش اموزان و همه ی اعضای خانواده دقت بیشتری داشته باشند.

Share