در نشست اعضای شورا و شهردار لاهیجان با رسول فرخی عنوان شد؛

نیاز شهرداری لاهیجان به نردبان آتش نشانی | آزادسازی ۵ دانگ از جزیره توسط مدیریت شهری

زنده دل به پروژه‌های عمرانی شهرداری لاهیجان از جمله بازگشایی بلوار عاقلیه، جمع آوری آبهای سطحی و پل نخجیرکلایه اشاره و خواستار تخصیص اعتبار در کمیته برنامه ریزی استان برای تسریع در اجرای پروژه‌ها شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای سلامی شهر لاهیجان در جلسه مشترک مدیریت شهری با رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل به برخی از مسایل و مشکلات شهروندان در حوزه شهری اشاره و افزود: بسیاری از مشکلات در سایه تعامل، تلاش و همدلی مرتفع خواهد شد.

بهمن کنعانی گفت: شهرداری‌ها از منابع درآمد محلی اداره می‌شوند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و نیاز است در سطح ملی جهت استفاده از اعتبارات دولتی رایزنی‌هایی توسط نماینده مردم در مجلس صورت گیرد.

وی به نیاز شرق گیلان به نردبان آتش نشانی به ویژه لاهیجان با توجه به ارتفاع‌سازی‌های صورت گرفته در لاهیجان، استفاده از سهمیه قیر دولتی برای روکش آسفالت خیابانها با توجه به وضعیت اسفناک آن، تأمین اعتبار برای دریافت ماشین آلات سنگین و آتش نشانی، مشکل انباشت زباله در تموشل و رایزنی با سازمان مالیاتی و تأمین اجتماعی در خصوص بخشودگی جرایم مربوط به بدهی شهرداری لاهیجان، مشکل بافت تاریخی و میراثی بخش اعظمی از محلات لاهیجان، بازگشایی بلوار حکیم زاده و حل مشکل ترافیکی منطقه اشاره نمودند و خواستار مساعدت نماینده در این موارد شدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز با بیان اینکه مشکلات در همه حوزه‌ها بسیار بوده و نیاز به عزم جدی برای دریافت اعتبار از منابع ملی بوده خواستار پافشاری بیشتر مدیریت شهری و رایزنی نماینده با مقامات کشوری برای دریافت اعتبار برای پروژه‌های عمرانی شد.

وی به مشکلات شهری از جمله بوی تعفن رودخانه‌ها ناشی از ورود فاضلاب، قطعی برق مکرر در ایام تابستان و فرسودگی سیستم برق‌رسانی و… اشاره و خواستار جذب اعتبارات ملی توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شد.

فرشید فلاح مجد به پالایشگاه فاضلاب در حاج سلیم محله اشاره و افزود: این پالایشگاه هم اکنون بصورت مقطعی در حال فعالیت است و میتواند با توجه به مشکل فاضلاب شهر با ظرفیت بیشتری کار کند و می‌طلبد این موضوع از طریق مقامات شهرستان رفع مشکل شود.

وی به آزادسازی ۵ دانگ از جزیره توسط مدیریت شهری در ادوار گذشته اشاره و افزود: یک دانگ باقیمانده در بروکراسی اداری درگیر شده است و می‌شود با رایزنی‌هایی باقیمانده جزیره آزاد شود.

وی خواستار هماهنگی نماینده با استاندار گیلان و تشکیل جلسات مستمر با حضور مدیریت شهری لاهیجان و بیان مشکلات در حضور شخص استاندار شد.

رضا زنده دل شهردار لاهیجان نیز اظهار کرد: متاسفانه پیرو نشست قبلی مدیریت شهری با نماینده و نامه نگاری‌های صورت گرفته با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاکنون نتایجی در خصوص دریافت قیر، نردبان آتش نشانی و ماشین آلات سنگین حاصل نشده است و نیاز است در این خصوص پیگیری‌های بیشتری صورت گیرد.

وی به مشکل پیش آمده در خصوص پروژه دفن بهداشتی زباله اشاره و خواستار پیگیری موضوع از طریق نماینده شد.

زنده دل به پروژه‌های عمرانی شهرداری لاهیجان از جمله بازگشایی بلوار عاقلیه، جمع آوری آبهای سطحی و پل نخجیرکلایه اشاره و خواستار تخصیص اعتبار در کمیته برنامه ریزی استان برای تسریع در اجرای پروژه‌ها شد.

خوشحال معاون سیاسی امنیتی فرمانداری لاهیجان نیز به مشکلات آب شرب، پسماند، امداد و نجات و… اشاره و گفت: این موضوعات در جلسات مختلف فرمانداری مطرح و مورد پیگیری قرار دارد و امیدواریم با استمرار این نشست‌ها مشکلات مردم برطرف شود.

رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از دعوت بعمل آمده به حجم مشکلات حوزه انتخابی خود در لاهیجان، سیاهکل، رودبنه و دیلمان اشاره و افزود: اکثر شهرداری‌های کشور دچار روزمرگی هستند و نیاز است بصورت خلاقانه اداره شوند و در جهت رفع مشکلات هر زمان که باشد در خدمت مدیریت شهری هستم و رایزنی‌های لازم را با مقامات کشوری انجام خواهم داد.

وی پیگیری دریافت نردبان آتش نشانی از سازمان شهرداری‌ها را نیازمند پیگیری بیشتر مدیریت شهری عنوان و در خصوص حل مشکل پسماند، برق، آنتن دهی مخابرات و… مطالب مبسوطی ارائه نمود.

Share