عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزرا استقلال مجلس را زیر سوال برد

نماینده مجلس: با ادامه روند فعلی تا چند ماه آینده نیمی از کابینه دولت استیضاح می‌شوند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مجلس با بیان اینکه هیات رئیسه مجلس جلوی استیضاح وزرا را گرفته است، گفت: کار هیات رئیسه مجلس در جلوگیری از استیضاح وزرا، استقلال مجلس را زیر سوال می برد و این اقدام، غیر قانونی و برخلاف آیین نامه داخلی مجلس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلال محمودزاده در خصوص طرح استیضاح وزرای اقتصادی دولت، گفت: اعضای کابینه دولت در ضعف عملکردی، از یکدیگر سبقت می گیرند و ما در مجلس استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، رفاه و تامین اجتماعی، صمت و راه و شهرسازی را شروع کردیم اما هیات رئیسه همه را بایکوت کرد که غیر قانونی است.

او ادامه داد: هیات رئیسه نمی تواند جلوی استیضاح وزرا را بگیرد و وقتی تعداد امضاء‌ها از ۱۰ نفر گذشت، استیضاح باید اعلام وصول شود؛ امروز اگر استیضاح صورت نگیرد چند ماه دیگر این کار باید انجام شود و با وضعیتی که شاهد هستیم، به نظر من بیشتر کابینه آقای رئیسی تا چند ماه آینده باید استیضاح شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعضی از وزرا دولت، پیشنهاد اعضای هیات رئیسه بودند که رأی آوردند بنابراین الان مانع از استیضاح می شوند؛ اما هر نماینده‌ای که وزیر ضعیفی را به دولت تحمیل کرد، هم به آقای رئیسی و هم به مردم خیانت کرده است زیرا ما نیروهای توانمند بسیاری در کشور داریم که باید از آنها استفاده می‌شد؛ وزارتخانه جای آزمون و خطا نیست و کسانی که مدیریت بلد نیستند باید کنار بروند.

محمودزاده در پایان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور بیشتر ریشه مدیریتی دارد، خاطرنشان کرد: کار هیات رئیسه مجلس در جلوگیری از استیضاح وزرا، استقلال مجلس را زیر سوال می‌برد و این اقدام، غیر قانونی و برخلاف آیین نامه داخلی مجلس است.

Share