عضو هیأت علمی دانشگاه تهران: دکتر رحمدل شغل معلمی را عاشقانه دوست داشت

مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر غلامرضا رحمدل در تالار حکمت برگزار شد

دکتر منوچهر اکبری عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و از دوستان نزدیک دکتر رحمدل، وی را از نظر اخلاقی مومنی واقعی دانست که علاوه بر نرم خویی و آزاد اندیشی دارای تعهد علمی بالایی بود و شغل معلمی را عاشقانه دوست داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر غلامرضا رحمدل، شاعر، محقق و استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان در تالار حکمت برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اعضای هیأت علمی، دانشجویان، همکاران و دوستان آن مرحوم برگزار شد، دکتر منوچهر اکبری عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و از دوستان نزدیک دکتر رحمدل، وی را از نظر اخلاقی مومنی واقعی دانست که علاوه بر نرم خویی و آزاد اندیشی دارای تعهد علمی بالایی بود و شغل معلمی را عاشقانه دوست داشت.

دکتر اکبری؛ انقلاب اسلامی، عاشورا و دفاع مقدس را سه محور اصلی شعر دکتر رحمدل خواند و مرحوم رحمدل را فردی مقید و معتقد به رسالت و پیام در شعر دانست.

در این مراسم تعدادی از شاعران استان به شعرخوانی پرداختند و در پایان از سرکار خانم دکتر کوشا، همسر مرحوم دکتر رحمدل تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است مرحوم دکتر غلامرضا رحمدل شرفشادهی متولد سال ۱۳۳۰ در شرفشاده لاهیجان، استاد دانشگاه، شاعر، نویسنده، پژوهشگر نام‌آشنای کشور و برگزیده دانشگاه گیلان در حوزه علوم انسانی بود که در سال ۱۳۸۸ درگذشت.

دکتر رحمدل از شاعران و محققین برگزیده حوزه دفاع مقدس بود که سال‌ها در حوزه پژوهش و تحقیق فعالیت داشته است و دارای اولین کرسی استادی دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه گیلان بود و نوشته‌هایش علاوه بر چاپ در کتاب‌های مستقل، در نشریات معتبر کشور نیز منتشر شده است.

از دکتر رحمدل، آثار مختلفی در حوزه ادبیات فارسی، مجموعه‌های شعر، پژوهش‌های دینی و مذهبی، دفاع مقدس و عاشورا به چاپ رسیده است.

Share