حدود ۱۵۰ کارخانه فراوری و بسته‌بندی چای در سطح گیلان وجود دارد

طرح ساماندهی کارخانجات فراوری و بسته‌بندی چای در گیلان اجرا می‌شود

جلسه اجرای طرح ساماندهی کارخانجات فراوری و بسته‌بندی چای بمنظور تولید و عرضه محصول چای به صورت بهداشتی در معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه اجرای طرح ساماندهی کارخانجات فراوری و بسته‌بندی چای بدون مجوزهای بهداشتی در سطح استان با حضور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نمایندگان سازمان‌های چای کشور، معاونت اقتصادی استانداری، استاندارد، جهاد کشاورزی، سندیکای کارخانجات چای استان، مدیر و کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی در معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

با توجه به قدمت بالای کارخانجات فراوری و بسته‌بندی چای و لزوم تولید و عرضه محصول چای به صورت بهداشتی، در این جلسه مقرر شد اقدامات لازم جهت تسهیل در روند صدور مجوزهای بهداشتی از سوی سازمان‌های ذیربط صورت پذیرد و به طور همزمان کارخانجات چای مشمول این طرح نیز در مدت زمان تعیین شده اصلاحات ساختاری و تاسیساتی خود را بر اساس ضوابط موجود انجام دهند.

همچنین به جهت حفظ و تامین سلامت مصرف کنندگان و اجرای ضوابط و قوانین مقرر شد ضمن انجام بازرسی مشترک توسط نمایندگان سازمان‌های مذکور از کارخانجات چایسازی، تسهیلات لازم در راستای ساماندهی و صدور مجوزهای بهداشتی برای واحدهای مذکور در طی بازه زمانی سه الی پنج سال فراهم شود.

گفتنی است حدود ۱۵۰ کارخانه فراوری و بسته‌بندی چای در سطح استان گیلان وجود دارد که در حال حاضر تنها ۷۴ واحد موفق به اخذ پروانه‌های بهداشتی از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان شده‌اند.

Share