سخنگوی کمیسیون اجتماعی:

«طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» به هیات رییسه مجلس تقدیم شد

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت به هیات رییسه مجلس تقدیم شد، ۱۷۰ نماینده خواستار اولویت در بررسی این طرح شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مجید انصاری در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت به هیات رییسه مجلس تقدیم شد، ۱۷۰ نماینده خواستار اولویت در بررسی این طرح شده اند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: این طرح می‌تواند تحول و انقلابی در سیستم اداری کشور به وجود آورد و قرارداد کارکنان دولت را سامان دهد، چون در یک سازمان کارکنان با داشتن کار مشابه، حقوق و مزایایی متفاوت دریافت می‌کنند.

نماینده مردم ممسنی و رستم تصریح کرد: ساماندهی قراردادهای کارکنان دولت باعث عدالت اداری و سازمانی می‌شود و تبعیض‌های موجود و فاصله‌های فروانی که میان دریافت‌های کارکنان دولت وجود دارد را حذف می‌کند.

انصاری گفت: در شرایط فعلی بیش از ۲۰ نوع قرارداد در سیستم اداری کشور وجود دارد، این تنوع قراردادها منجر به تبعیض و بی‌عدالتی در نظام حقوق و دستمزد کارمندان شده است، امیدواریم که با تصویب این طرح بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: وضعیت فعلی قرار دادها کارکنان دولت شایسته نظام اداری جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: تصویب این طرح تحول مثبتی در حوزه عدالت و انتظام بخشی کارکنان دولت است و می‌تواند با ایجاد انگیزه بین کارکنان به توسعه نظام اداری هم کمک کند.

Share