فرماندار رشت در بازدید از مرکز کنترل عملیات آتش نشانی؛

خدمت در دومین شغل پر استرس دنیا فقط از عهده انسان های خاص برمی‌آید

فرماندار رشت با اشاره به اینکه یکی از معدود نام هایی که در متن حادثه و اتفاق می‌شنویم “آتش‌نشانی” است، گفت: اشتغال به دومین حرفه پراسترس جهان فقط از عهده انسان های خاص و با ظرفیت روحی بالا بر می آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی با حضور در مرکز کنترل و عملیات آتش نشانی رشت و بازدید از امکانات و ظرفیت‌های ایستگاه ۱۴ آتش نشانی این شهر با گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز به این قشر فداکار و خانواده‌های آن‌ها و آرزوی سالی با کمترین حوادث، اظهار داشت: این که کسی در حوادث غیر قابل پیش بینی هر لحظه آماده معامله جان خود با جان همنوع باشد با هیچ بیانی قابل وصف نیست.

وی افزود: آتش‌نشانان جان خود را بهای سلامتی و نجات همنوع قرار داده اند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این مطلب که نیاز به فداکاری دائم، ضرب‌العجل در واکنش، سرعت عمل در تصمیم‌گیری، شرایط محیطی دلهره‌آور حوادث رخ داده، آمادگی مواجه با خطرات آنی، در معرض ریسک بودن زندگی خود و دیگران و ده‌ها مواردی از این دست از جمله عواملی است که نام دومین شغل پر استرس دنیا را به آتش نشانی داده است، گفت: بدون شک ورود در چنین محیط شغلی فقط از انسانهایی با توانایی‌های خاص و روحیه انسان دوستی حداکثری برمی‌آید.

فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که در حرفه آتش نشانی، امدادرسانی تابعی از زمان و مکان نیست؛ این شغل را یکی از نمونه‌های آشکار عشق به همنوع دانسته و از هم میهنان خواست تا با اجتناب از رفتارهای مخاطره‌آمیز تشکر عملی خود را از این عزیزان ابراز کنند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان به واسطه نوع خدمتی که ارائه می‌دهند در ایامی مانند نوروز در کنار خانواده خود نبوده و ترجیح می‌دهند تا نوروز را با خانواده بزرگ‌تر یعنی هم وطنان جشن بگیرند، بنابراین همه ما باید نسبت به صبر ستودنی خانواده محترم این عزیزان سپاسگزار باشیم.

 امام پناهی با ذکر این مطلب که آتش‌نشانان با دلهره و اضطراب مدامی که تجربه می‌کنند، ضامن حس و ایمنی و آسایش سایرین هستند، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ نفر آتش‌نشان شجاع شهر رشت مستقر در ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی، هدیه‌ای غیرقابل جایگزین و گرانبها یعنی ایمنی را تقدیم خانواده بزرگ ایران اسلامی می‌کنند.

همچنین وی در جریان بازدید از امکانات و ظرفیت‌های ایستگاه ۱۴ آتش نشانی رشت، اظهار داشت: با توجه به گستره وسیع خدمات‌دهی آتش‌نشانی، ضرورت دارد تا دستگاه‌های مرتبط مسئول دولتی و شهرداری نسبت به تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی اقدامات لازم را به انجام رسانند.

Share