خون صیادان مازندرانی از گیلانی رنگین تر است؟!

تمدید فصل صید ماهیان استخوانی؛ گیلان ۲۷ فروردین و مازندران تا پایان فروردین!

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به تمدید مهلت فصل صید تا ۲۷ فروردین، گفت: آمارها نشان دهنده کاهش ۲۷ درصدی صید ماهیان استخوانی نسبت به سال گذشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود نیک‌پورمعاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به اینکه فصل صید ماهیان استخوانی هرساله از ۲۰ مهر آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به درخواست صیادان مبنی بر تمدید مهلت فصل صید به دلیل زیاد بودن روزهایی با شرایط جوی نامناسب مهلت فصل صید تا ۲۷ فروردین تمدید شد.

وی افزود: از ابتدای فصل تا ۲۰ فروردین صید هزار و ۵۸۰ تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان در سواحل استان گیلان صید شده است.

نیک‌پور ادامه داد: ۸۸۱ تن از ماهیان استخوانی صید شده از نوع ماهی سفید صید بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به ۲۰ هزار و ۳۰۷ بار پره کشی توسط ۴۷ پره صیادی در گیلان، اضافه کرد: صیادان گیلان در این مدت ۶۵۱ تن ماهی کفال و ۴۸ تن سایر گونه‌ها نظیر کپور را صید کرده اند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان تصریح کرد: انتظار می‌رود با تمدید مهلت فصل صید شاهد افزایش میزان صید ماهیان استخوانی باشیم.

این اقدام در حالی صورت گرفته که فصل صید ماهیان استخوانی در مازندران تا پایان فروردین تمدید شده است.

 مدیرکل شیلات مازندران از تمدید مهلت صید ماهیان استخوانی دریای خزر در این استان برای دومین بار از سوی شیلات ایران خبر داد و گفت که صیادان عضو شرکت‌های پره استان تا ۳۱ فروردین ماه جاری فرصت پهن کردن تور و صید ماهیان را در آب‌های ساحلی استان دارند.

حسن اسحاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاهش صید در فصل جاری و درخواست هایی مبنی بر افزایش زمان صید از سوی شرکت تعاونی پره استان های شمالی برای نخستین بار فصل صید ماهیان استخوانی تا پایان فروردین ماه تمدید شد.

وی تمدید مجدد صید توسط اداره کل شیلات را بی سابقه خواند و بیان کرد:  این اولین بار است که فصل صید دوبار تمدید می شود و علت آن نیز کاهش صید و شرایط  نامساعد آب و هوایی و به تبع آن فعالیت نداشتن صیدگاه ها در این شرایط بوده است.

Share