امام جمعه انزلی با تاکید بر بازگشایی مدارس؛

با هر رسانه‌ای که نسبت به تصمیمات مدیریت کشور اخلال ایجاد می‌کند، برخورد شود!

امام جمعه بندرانزلی متذکر شد: باید با هر رسانه‌ای، شبکه‌ای، سایتی‌ یا صفحه‌ای که نسبت به تصمیمات مدیریت کشور و آنچه که کارشناسان تشخیص می‌دهند اخلال ایجاد می‌کند برخورد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با استناد به آیه شریفه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه شریفه میفرمایند روزه را بر شما واجب کردیم برای اینکه از رهگذر آن به تقوا دست پیدا کنید.

امام جمعه بندرانزلی افزود: در فرمایشات معصومین(ع) و بیان امیرالمومنین(ع) هست که خیلی از انسان‌ها حض و بهره‌شان از ماه مبارک رمضان تنها جود و عطش است.

 شمس الدین ادامه دادند: پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه که در جمعه آخر ماه شعبان در فضیلت ماه رمضان ایراد کردند فرمودند “اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَهِ وَ عَطَشَهُ” گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان، گرسنگی و تشنگی قیامت را به یاد انسان می‌آورد، روزی در پیش داریم که شرایطش خیلی سخت است و گرسنگی، تشنگی، حرارت، عطش، سختی‌ها و ایستگاه‌های مختلفی دارد؛ این یک خاصیت عمومی گرسنگی و تشنگی کشیدن است علاوه بر آثار طبی که بر جسم انسان دارد.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کرد: اما برای انسان‌های مومن و کسانی که در این ماه به دنبال رشد معنوی و توشه‌گیری از این ماه هستند، بحث ماه رمضان و روزه فراتر از گرسنگی و تشنگی کشیدن است و در این ماه از فرصت عبادت‌ها، نمازها، تلاوت‌ها و ذکرها بهره می‌برند.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: اگر کسی می‌خواهد ببیند این ماه روی او اثر داشته یا نه باید ببیند تقوای او بعد از ماه رمضان با قبل از ماه مبارک رمضان فرق کرده یا نه؟ چراکه باید افزایش پیدا کند؛ ولذا این ماه بسیار مغتنم بوده و هست و از فرصت‌های جبران ناپذیر به شمار می‌رود ولذا فرمودند اگر کسی ماه مبارک رمضان بر او بگذرد و آمرزیده نشود دیگر آمرزیده نمی‌شود الا اینکه عرفه را درک کند یا ماه رمضان آینده؛ در خطبه شعبانیه داریم این تعبیر سنگین را که “فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ” انسان بدبخت کسی است که از این مغفرت گسترده در ماه رمضان بی‌بهره باشد.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ماه تقرب به خدا از راه روزه‌داری، تلاوت قرآن و تخلق به اخلاق الهی است ولذا توصیه شده به انسان‌ها که در ماه مبارک رمضان این‌ها را در خودشان ایجاد کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزود: ماه مبارک رمضان ماه بسیار جامعی از حیث همه چیزهایی می‌باشد که از جهت مادی و معنوی در دنیا و آخرت لازم است؛ یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان این است که ماه تبلیغ و تبیین معارف دین در همه حوزه‌های اعتقادی و رفتاری در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و… است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه ما و جامعه ما که امروز در جنگ ترکیبی و شناختی و محاصره تبلیغاتی دشمنان قرار داریم باید از فرصت ماه رمضان برای جهاد تبیین بهترین استفاده را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یعنی به تعبیری در مباحث و موضوعات مختلف روایت اول را داشته باشیم و در رابطه با مباحث جاری جامعه در بخش‌های مختلف پیوست رسانه‌ای و راهبرد داشته باشیم و نگذرایم خودمان و جامعه‌مان تحت تاثیر دشمنان و القائات آنها قرار بگیرد.

 شمس الدین اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر نسبت به اهمیت جهاد تبیین با توجه به شرایط جامعه ما و همه بشریت در جهان که مواجه با این تحریف‌ها و دروغ‌پردازی‌ها و جنگ‌های ترکیبی و شناختی هستند مکررا تاکید فرموده‌اند.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کرد: ما هم فرهنگ اصیل و ملی داریم و هم از فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) و انقلابی برخوردار هستیم؛ با توجه به اینکه برای ما این مسئله خیلی مهم تر است، جهاد تبیین یک تکلیف محسوب می‌شود؛ اگر جهاد تبیین نداشته باشیم در مباحث مختلفی که اسلام و انقلاب حرفی برای گفتن دارد مثل بعد هنر عقب میمانیم.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: در بعد هنر و تبلیغ معارف دینی با روایتگری هنرمندانه حرف زیادی برای گفتن داریم و خیلی تلاش شده؛ اگر جهاد تبیین نداشته باشیم به جای هنر اسلامی و انقلابی که باید در جامعه ما ترویج پیدا کند و حاکم شود و فراتر از مرزهای کشور ما و حتی فراتر از امت اسلام برود و گسترش پیدا کند محکوم به سلطه هنرهای فاسد و شهوت انگیز لیبرالیسم‌ها و نئولیبرالسیم‌ها خواهیم شد کما اینکه شده‌ایم! در این چند دهه آنچه که بر سر هنر در جامعه ما آمد چه در صدا و سیما و چه در فیلم‌ها و سایر رشته‌های هنری می‌بینیم که مملو از فساد است که امروز در این دولت انقلابی و تحول‌گرا عده‌ای از آنهایی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته بودند فرصت پیدا کردند تا فریادشان را به جایی برسانند.

 شمس الدین ادامه داد: عرصه هنر مروج فرهنگ بیگانه شد و اغلب کسانی که مدیریت این بخش‌ها را در جامعه ما در دست داشتند کسانی بودند که سینما و هنرپیشه‌هایی را آوردند که این‌ها در مافیای شهوت و پول قوطه‌ور بودند نه در معارف دینی و هنر انقلابی! فقط سلبریتی پرورش دادند و آن‌ها را در صدا و سیما حتی در همین ماه مبارک رمضان مهمان یا مجری برنامه‌های مختلف کردند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب حرف برای گفتن دارد و انسان ساز و تعالی بخش است و این را باید با جهاد تبیین اعلام کنیم و بگوییم هنر اسلامی و انقلابی چیست؛ اگر جهاد تبیین مغفول واقع شود آنوقت دیگران فرصت پیدا می‌کنند برجام خسارت محض را به عنوان دستاورد به مردم القاء کنند و بعد هم بدعهدی‌های طرف مقابل را بیان نکنند و پیشرفت‌های هسته‌ای ما را مذمت کنند و بی‌ارزش و مایه گرفتاری برای مردم عنوان کنند! می‌گفتند اگر برجام را امضا کنیم همه مشکلات مردم حل می‌شود یعنی انرژی هسته‌ای مانع معیشت و پیشرفت و زندگی مرفهانه مردم است! ما را گرفتار کردند بعد از اینکه رفتند هم هنوز نظام اسلامی گرفتار همین برجام خسارت محض است، هی برویم مذاکره کنیم هی دبه در بیاورند! یک روز بگویند بله یک روز بگویند نه! مذاکره می‌کنیم‌ که تحریم‌های متعهدشده در برجام را که باید برطرف می‌کردند برطرف کنند آنوقت وقیحانه دومرتبه عده‌ای را در همین ایام مذاکره تحریم می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی افزود: اگر جهاد تبیین نباشد و مغفول واقع شود و ما روایتگر واقعیات نباشیم می‌بینید امروز در دنیا در فضای رسانه‌ای و تبلیغات اغواگرانه‌ی استکبار جهانی همه امور وارونه جلوه داده می‌شود؛ از حوادث اوکراین تا قضایایی که اخیراً در پاکستان دارند ایجاد می‌کنند تا توطئه‌هایی که رژیم صهیونیستی در ائتلاف غربی – عربی – عبری دارد! دستاوردهای جبهه مقاومت وارونه نشان می‌دهند و مانع صلح، آسایش و رفاه مردم می‌دانند.

 شمس الدین متذکر شد: اگر ما از جهاد تبیین غافل شویم سه روحانی جهادگر عزیز ما را اینگونه ناجوانمردانه و مظلومانه ترور می‌کنند و بعد هم خط جدیدی در رسانه‌های معاندین و بدخواهان برای ایجاد درگیری قومی و مذهبی و ملی دنبال می‌کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین در همه ابعاد مهم می‌باشد و به تعبیری امروز یک فریضه است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند هم فوری است و هم ضروری و به تعبیری اگر هر روزی از جهاد تبیین در هر عرصه‌ای غفلت کنیم خسارت‌های جبران‌ناپذیری گریبان گیرمان می‌شود؛ مثلاً همین اتفاقی که در حرم رضوی افتاد می‌توانست درگیری بین ایرانی و افغانی و شیعه و سنی ایجاد کند چه بسا تلاششان را کردند اما موفق نشدند، البته در این رابطه هم باید مجازات و رسیدگی قاطعانه داشته باشند و هم از لحاظ امنیتی و انتظامی جامعه تقویت شود، فکر نکنیم دشمن از ما غافل شده و همه چیز را رها کنیم، باید حتما به مسائل امنیتی توجه بیشتری شود بالاخره دشمن دنبال این است از هر فرصتی استفاده کند و به نظام اسلامی ضربه وارد کند.

امام جمعه بندرانزلی افزود: برای استفاده بهتر از جهاد تبیین در فرصت ماه مبارک رمضان دو نکته اصلی حائز اهمیت است، اول اینکه ما و جامعه ما باید در بعد رسانه و فضای مجازی قوی شویم، هم از لحاظ محتوا و هم امور فنی و نباید مغلوب نقشه‌ها و طراحی‌های دشمنان شویم! چقدر باید از این ناحیه ضربه بخوریم و دشمن نفوذ کند و روی افکار جامعه خصوصاً جوانان ما اثرگذاری داشته باشد؟ چقدر مقام معظم رهبری باید تاکید کنند؟

شمس الدین تصریح کرد: در شهرستان رسانه‌هایی داریم که گاهی مطالبی می‌نویسند که غیر واقعی و تحریف و دروغ است و درجامعه ایجاد تشویش می‌کند! باید مسئولین به این مسئله در شهرستان رسیدگی کنند؛ دولت محترم و ستاد کرونا بر اساس ضرورت و نیازی که تشخیص دادند و شرایطی که در کشور با توجه به واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌ها ایجاد شده تصمیم گرفتند مدارس باید حضوری شوند، خانواده‌ها نگرانی دارند و باید توجیه شوند اما به این معنا نیست که این رسانه‌ها به این نگرانی‌ها در جامعه دامن بزنند و مردم را بترسانند و تحریک کنند!

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد مراکز علمی و آموزشی ما فعال شود! چه کسی نمی‌داند که در این دو سال کرونا بچه‌های ما از علم و آموزش هیچ چیزی یاد نگرفتند و هرچه بلد بودند هم از یادشان رفت! دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفت کند و علم که زمینه همه پیشرفت‌ها در جامعه است در کشور ما رشد پیدا کند!

امام جمعه بندرانزلی متذکر شد: باید با هر رسانه‌ای، شبکه‌ای، سایتی‌ یا صفحه‌ای که نسبت به تصمیمات مدیریت کشور و آنچه که کارشناسان تشخیص می‌دهند اخلال ایجاد می‌کند برخورد شود.

 شمس الدین خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهید هر کسی با هر سطح از سوادی که دارد راجع به هر مسئله‌ای اظهار نظر کارشناسی کند! راجع به تالاب، بهداشت و درمان، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و… نظر می‌دهند! چند کلاس سواد دارید شما؟ چه تخصصی دارد؟

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کرد: حتما باید رسانه‌ها در چارچوب عمل کنند و از مسئولین می‌خواهیم در شهرستان این مسئله را رصد کنند چراکه خواسته بسیاری از مومنین و متدینین از ما این بوده که چرا این‌ها آزادانه هرچه می‌خواهند بنویسند می‌نویسند و هرچه می‌خواهند بگویند میگویند و هیچ کسی بر خورد نمی‌کند؟ این‌ها دنبال فعالیت رسانه‌ای نیستند و می‌خواهند در جامعه اخلال ایجاد کنند و باید با آن‌ها برابر قانون به عنوان مخلین در نظم عمومی و امور جامعه برخورد کرد؛ مدارا حدی دارد! کسی که فقط می‌گردد آنچه را که خلاف نظام و اسلام است چه همراه جریان نفاق و چه همراه جریان سلطنت طلب‌ها و چه همراه جریان فساد و فحشا! این که خطش معلوم است چرا برخورد نمی‌کنید؟ چرا متذکر نمی شوید؟ البته تذکر دادید اثر نکرده و باید دنبال اقدامات جدی‌تری باشید.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی باید قوی شویم و باید فضای مجازی و رسانه‌ای کنترل شود حداقل در همان حدی که غربی‌ها کنترل می‌کنند؛ آیا می‌شود در فضای مجازی که دست غربی‌هاست عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را منتشر کرد؟ آن‌وقت در نظام اسلامی هر چه می‌خواهند منتشر می‌کنند و می‌گویند آزادی بیان است! این چه آزادی بیانی است؟

شمس الدین افزود: نکته دوم این است که ما از فرصت ماه مبارک رمضان باید در جهاد تبیین استفاده از تبلیغ روحانیت کنیم؛ خیلی متاسفم که امسال در شهرستان ما روحانیون برای تبلیغ دعوت نشدند، دستگاه‌هایی که متولی بودند چه کردند؟ مساجد و هیات امناها چه کردند؟ چرا مساجد از مبلغین استفاده نکردند؟ اگر در ماه مبارک رمضان دعوت نکنید کی می‌خواهید دعوت کنید؟ اگر مساجد در ماه رمضان فعال نباشند و مردم را دعوت نکنند کی میخواهند دعوت کنند؟ اگر وظایفشان را الان عمل نکنند کی می‌خواهند عمل کنند؟ مساجدی داریم در شهرستان که اصلا نمی‌خواهند روحانی به مساجدشان بروند و هر امام جماعتی که معرفی می‌کنیم را فراری می‌دهند! فرصت برطرف کردن این نقاط ضعف ماه مبارک رمضان است؛ در فرصت باقیمانده ماه رمضان دستگاه‌های متولی روحانی دعوت کنند و به این وظایفه‌شان که تامین مبلغ است عمل کنند آن هم در ایام تبلیغی! مساجد ما هم باید فعال شوند، اگر دستگاهی هم عمل نکرد به وظایفش و کوتاهی نکرد مردم بروند و روحانی دعوت کنند مثل گذشته، نمی‌شود که فرصت‌ها را از دست بدهیم و دشمن با تمام توان و ابزار و وسایلش علیه ما و علیه معارف دینی ما توطئه کند.

Share