قائم مقام کمیته امداد امام خمینی گیلان اعلام کرد:

گیلان بالغ بر ۷۰ هزار زن سرپرست خانوار دارد | کار خیر به دست نیازمند واقعی نمی رسد

جلالی پور، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان گفت: از ۱۲۷ هزار خانوار مددجوی تحت پوشش گیلان بالغ بر ۷۰ هزار زن سرپرست خانوار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، سید مجتبی جلالی پور درآیین تجلیل از بانوان خیر شهرستان انزلی یکی از ضرورت‌های مجموعه امداد را مبحث اشتغال عنوان کرد و گفت: از ۱۲۷ هزار خانوار مددجوی تحت پوشش گیلان بالغ بر ۷۰ هزار زن سرپرست خانوار هستند و باید تلاش کنیم خانواده‌ها را به سمت پویایی در عرصه اشتغال و خودکفایی حرکت دهیم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با انتقاد از عدم استفاده بهینه از ظرفیت بانوان به ظرفیت‌هایی که در مجموعه اشتغال وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: در این بخش از ظرفیت بانوان به‌صورت‌ بهینه استفاده نشده است و زنان در مسائل پایه و استراتژیکی نظیر دامپروری، کشاورزی و صنایع دستی فعال فعالیت دارند و شرایط نیز برای اشتغال نیازمندان در این بخش فراهم شده است.

وی یکی از مهمترین مقوله‌ها در عرصه احسان و نیکوکاری را نیازسنجی عنوان و تصریح کرد: عدم نیازسنجی صحیح و بی‌توجهی به اولویت‌بندی احتیاجات موجب می شود کار خیر به دست نیازمند واقعی نرسد.

جلالی پور خاطرنشان کرد: طی ۶ ماه گذشته در کشور پروژه امداد هوشمند راه‌اندازی شد و این ترتیب همه نیازمندان و خیرین می‌توانند با مراجعه به این سامانه نیازها و توانمندی‌های خود را ثبت کنند.

وی با تقدیر از عملکرد خیرین در بخش آموزش فرزندان تحت پوشش کمیته امداد در روزهایی که استان با کرونا درگیر بود تاکید کرد: اگر حضور خیرین نبود تعداد زیادی از فرزندان تحت پوشش امداد نمی توانستند رتبه های خوبی در مباحث آموزشی و دانشگاهی کسب کنند.

Share