نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس؛

کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌های گیلان | حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پردرآمد

محمدیاری با بیان اینکه حداقل حقوق و دستمزد پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است گفت: طبق اعلام نظر مجلس، وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی مکلف به دهک‌بندی خانوارهای یارانه بگیر و حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پردرآمد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «حسن محمدیاری» شامگاه پنج شنبه (۱۲ اسفند) در گفت‌وگوی خبری آخرین روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را برشمرد و اظهار داشت: مباحث هزینه‌ای بودجه از روزهای آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس تعیین میزان حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران در سال آینده را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سال‌های گذشته کف حقوق بسیار پایین بود، در سال ۹۹ با رشد ۱۵ درصدی کف حقوق به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و در سال ۱۴۰۰ با رشد ۲۵ درصدی این رقم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد.

محمدیاری با بیان اینکه پیشنهاد دولت برای تعیین کف حقوق در سال ۱۴۰۱ معادل چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود عنوان کرد: در کمیسیون تلفیق و با توجه به رسیدگی‌های کمیسیون اجتماعی مقرر شد تا حداقل حقوق و دستمزد پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش دستمزدها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به شکل پلکانی از پنج تا ۲۹ درصد خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود برای بازنشستگان هم حقوق و دستمزد کمتر از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نداشته باشیم ضمن اینکه مجلس معافیت مالیاتی را نیز تا سقف شش میلیون تومان افزایش داد تا اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمتر متضرر شوند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس موضوع ساماندهی نیروها و کارکنان دولت را به شکل ویژه در دستور کار خود قرار داد، تصریح کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس، با توجه به اینکه در فصل بودجه و رسیدگی به بندها و تبصره‌های آن هستیم طرح و لایحه دیگری قابل رسیدگی نیست اما ۱۷۰ نفر از نمایندگان از جمله بنده امضاء کردیم تا طرح ساماندهی نیروها در اسرع وقت در اولویت بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس یادآور شد: دیروز نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف به دهک‌بندی خانوارهای یارانه بگیر و حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پردرآمد کرد و این امر تکلیفی است که در بندهای ب و ج تبصره ۱۴ پیش‌بینی شده است.

محمدیاری در ادامه وضعیت زیرساخت‌های بهداشت و درمان حوزه انتخابیه خود در پیک ششم کرونا را تشریح کرد و افزود: در سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال سه بیمارستان وجود دارد، تلاش داریم بخش قلب بیمارستان تالش را فعال کنیم از طرفی برای تهیه دستگاه MRI که کلا غرب گیلان از آن محروم است پیگیری‌هایی را انجام دادیم و دانشگاه علوم پزشکی در اینباره به ما قول مساعد داده است.

وی از تخصیص بسیار کم پزشکان متخصص به سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال انتقاد کرد و گفت: اخیرا اتفاقاتی را در غرب گیلان شاهد بودیم که اگر بستر فراهم بود و پزشک متخصص به وقت حضور داشت شاید بسیاری از حوادثی که منجر به فوت شهروندان شد رخ نمی‌داد و همه اینها جزو مطالبات مردم است و باید نگاه ویژه‌ای به غرب گیلان اعمال شود.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه قرار است در جداول بودجه اعتبار خوبی برای تسریع در پروژه کنارگذر تالش در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در مورد پروژه پل اسالم هم که جزو مطالبات اصلی و به حق مردم است اخیرا با حضور رئیس جمهور، ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اشاره به آخرین وضعیت پروژه پل غیرهمسطح خرجگیل عنوان کرد: در صورت هماهنگی‌های لازم بین ادارات راه و شهرسازی، راهور و سایر دستگاه‌ها پل غیرهمسطح خرجگیل هم‌اینک آماده بهره‌برداری است و پیگیرم تا هر چه زودتر این امر نهایی شود.

محمدیاری اظهار در مورد سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر که بعد از ۱۹ سال افتتاح شده اما سامانه گرمایشی و سرمایشی و امکانات صوتی و تصویری ندارد و عملا قابل استفاده نیست هم افزود: تکمیل این پروژه جزو اولویت‌ها و دغدغه‌های ماست، اخیرا ۲ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به تکمیل این پروژه تخصیص داده شد و پیگیرم که نواقص آن تدریجا حل و فصل شود.

Share