خلیل بهروزی فر مطرح کرد؛

احداث میدان بزرگ در محل ورودی پل فومن|هشدار مجلس درباره تعدیل نیروهای غیررسمی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تراز منفی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه امسال، گفت: بودجه ۱۴۰۱ تراز عملیات منفی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «خلیل بهروزی‌فر» شامگاه پنجشنبه (۳۰ دی) در گفت‌وگوی ویژه خبری گام عملیاتی دولت و مجلس برای ساماندهی یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: قانون بودجه سالانه به عنوان مهم‌ترین سند راهبردی و تحولی کشور به حساب می‌آید و هم دولت و هم مجلس تلاش می‌کنند هزینه‌های اضافی را کاهش دهند تا از قانون بودجه بیشتر در جهت پیشرفت و توسعه استفاده نمایند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در گذشته به کرات با تراز منفی عملیات بودجه مواجه شده‌ایم، تصریح کرد: حتی این تراز منفی عملیات بودجه در سال ۱۴۰۰ به حدود بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسید بنابراین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در جهت تراز مثبت پیش‌بینی شده است.

بهروزی‌فر با بیان اینکه متاسفانه تاکنون در ساماندهی یارانه‌ها توفیقی حاصل نشده است، ادامه داد: اینکه بیان می‌شود ارز ترجیحی یا ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف شده اینطور نیست بلکه باید در اینجا از واژه اصلاح نحوه تخصیص ارز ترجیحی استفاده شود زیرا این اقدام دقیقا در راستای همان برنامه ساماندهی یارانه‌هاست.

وی تخصیص ارز ترجیحی به شیوه قبل تا پایان امسال به دستور مقام معظم رهبری را هم مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: نظر مقام معظم رهبری این است که مجلس و دولت در این راستا بایستی در ارتباط با اصلاح ارز ترجیحی به توافق برسند و این توافق هم در گرو ارزیابی درست نسبت به کف جامعه، شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم است تا در صورت اجرای طرح با افزایش قیمت‌ها و تورم مواجه نشویم.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس آخرین تصمیمات اتخاذ شده در مورد تصویب طرح استخدام کارکنان دولت را برشمرد و گفت: این طرح مشمول همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، شرکت‌های وابسته و تابعه آن‌ها و حتی نهادهای وابسته به نهاد رهبری، شهرداری‌ها و شرکت‌های تابعه و سازمان صدا و سیما است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس به تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های وابسته آن‌ها در مورد تعدیل نیروهای غیررسمی هشدار داده است افزود: در ذیل احکامی که برای تعیین تکلیف کارکنان اندیشیده شده برای استنکاف و اخراج نیروها جرم انگاری شده است و کمیسیون هم بر امور نظارت دقیقی دارد.

بهروزی‌فر ایجاد امنیت شغلی را از مزیت‌های مهم طرح استخدام کارکنان دولت خواند و یادآور شد: زمانی که این قانون مصوب شود تحت هیچ شرایطی، هیچکدام از سازمان‌ها حق خارج کردن نیروها تا زمان سنواتی که باید طی کنند را ندارد، اما همین نیروها اگر خواهان تبدیل وضعیتند باید سالانه در آزمون شرکت کرده تا به ازای هرسال پنج امتیاز به نمره‌شان اضافه می‌شود.

وی در ادامه به موضوع پل غیرهمسطح ورودی فومن اشاره کرد و ابراز داشت: حدود ۱۷ سال از اجرای این پروژه ملی می‌گذرد و هزینه‌های زیاد و گزافی تاکنون متحمل شده، بنابراین از ابتدای مسئولیتم به عنوان نماینده مردم پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات این پروژه را در اولویت قرار دادم و با وزیر راه و شهرسازی دولت قبل و دولت سیزدهم جلسات متعددی را برگزار کردیم.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس در مورد نتایج جلسه‌ای که با حضور مراجع قضایی و دستگاه‌های نظارتی در مورد وضعیت پل ورودی فومن برگزار شد اظهار داشت: در همینجا از رئیس کل دادگستری گیلان و مجموعه ایشان تقدیر کنم و در این جلسه مصوب شد که یک میدان بزرگی و بوستان مانند در محل پل ورودی و یک روگذر احداث شود که با تعهدات اخذ شده قرار است ظرف یکسال اجرایی گردد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد حل مشکل ساکنان ۱۲ روستا در مناطق بالادست لاسک شفت که از نعمت گاز طبیعی محرومند هم تصریح کرد: به خاطر اجرای سد لاسک مشکلاتی متوجه مردم لاسک، کلوان و یسرود ایجاد شد که ما مصر شدیم و جلساتی را در سطح شهرستان، استان و شورای تامین برگزار کردیم.

بهروزی‌فر با بیان اینکه بر اساس جلسات برگزار شده ارائه خدمات آب آشامیدنی، گاز و برق به مردم مناطق محدوده سد لاسک مصوب شده است خاطرنشان کرد: مقرر شد تا دستگاه‌های اجرایی ذیربط تمام این خدمات را ارائه کنند و در مورد گازرسانی هم کارهای خوبی در حال انجام است.

Share