همزمان با برخی شیطنت‌ها در مسیر احیای برجام؛

پیشنهاد رضا نصری به وزیر خارجه: به وین بروید | نشان دهید ایران تابع هیچ کشوری نیست

یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل پیشنهاد کرد که وزیر امور خارجه به وین برود و هم با هیأت آمریکایی نشست دوجانبه برگزار کند و هم با هیأت روسی ملاقات کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا نصری در یک رشته توییت در حساب توییتری خود نوشت: جناب دکتر امیرعبدالهیان، به وین تشریف ببرید و هم با هیأت آمریکایی نشست دوجانبه برگزار کنید و هم با هیأت روسی ملاقات کنید. به جهان این سیگنال را بدهید که سیاست خارجی ایران تابع هیچ کشوری نیست، تطبیق‌پذیر با شرایط روز است و تنها محرک آن منافع ملی ایران است.

ایران در شرایطی روی نقشه دیپلماسی جهان نقش خواهد داشت – و از حداکثر ظرفیت برجام و حداکثر پتانسیل نظم جدید بین‌المللی بهره‌مند خواهد شد – که نشان دهد وزنه‌اش را ارزان در کفه ترازوی هیچ قدرتی قرار نخواهد داد.

تندروهای واشنگتن می‌خواهند توافق وین را دست‌پخت روسیه جلوه دهند تا در جو کنونی راحت‌تر آن را خراب کنند. افکار عمومی ایران نیز به اشتباه توافق وین را محصول کار مسکو می‌داند. با ابتکار دیپلماتیک خود این فضا را عوض کنید

مخاطب اظهارات و اقدامات شما استراتژیست‌های در کمین نشسته در پایتخت‌های جهان و پشتیبان اصلی شما هم مردم ایران هستند.

آن عده‌ای که در برخی محافل خاص در داخل کشور «ابتکار دیپلماتیک» را صرفاً انداختن یک پا روی پای دیگر در برابر همتای اروپایی‌تان می‌دانند – و هنوز درگیر قدم زدن ظریف و کری در خیابان هستند بی‌آنکه پیام آن را به مخاطب جهانی درک کرده باشند – در هیچ جای این معادله قرار ندارند.

به وین تشریف ببرید و نشان دهید ایران – ولو به صرف اینکه از مهم‌ترین تأمین‌کننده‌های سوخت جهان است – یک قدرت مستقلِ توازن‌ساز است.

ابتکار دیپلماتیک شما هم گامی در جهت تامین منافع بلندمدت راهبردی ایران است، هم تندروهای واشنگتن را در فضای کنونی ساکت خواهد کرد و هم به دغدغه مردم در داخل کشور پاسخ خواهد داد. »

Share