یک پرونده در دادسرای امور جنایی تهران

نبش قبر برای حل معمای مرگ مدیر شرکت | ماجرای درخواست مهریه و تجویز داروهای ممنوعه

بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور نبش قبر را صادر کرد تا با نبش قبر کوروش و انجام معاینات متخصصان پزشکی قانونی علت اصلی مرگ مرد جوان برملا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران، چند روز قبل مرد میانسالی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و ضمن شکایت از همسر صیغه‌ای پسرش، مدعی شد او عامل مرگ فرزندش بوده است.

شاکی در ادامه به بازپرس محمدتقی شعبانی، گفت: پسرم کوروش مدیر شرکت واردات و صادرات بود و وضع مالی خوبی داشت و به تنهایی در خانه‌ای در شمال تهران زندگی می‌کرد. تا اینکه پسرم فتانه منشی شرکتش را به عقد موقت خود درآورد. چند وقت بعد با تماس دوستان پسرم متوجه شدم که حال کوروش بد شده و او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند. همان موقع خودم را به بیمارستان رساندم و او را دیدم. اما در نهایت ناباوری پس از چند روز بستری بودن فوت کرد. البته فتانه به پزشکان گفته که کوروش به علت کرونا فوت کرده است.

درخواست مهریه و تجویز داروهای ممنوعه

شاکی در ادامه افزود: آن روز پس از اینکه به بیمارستان رفتم فکر نمی‌کردم کوروش مشکل جدی داشته باشد به همین خاطر پس از رفتن از بیمارستان درگیر کارهایم بودم که باز هم از طریق یکی از دوستان پسرم در جریان فوت او و مراسم ختمش قرار گرفتم. پس از آن سراغ دوست کوروش رفتم و او درباره جزئیات فوت پسرم گفت که چند روز قبل از ماجرا به خانه کوروش رفتم و دیدم کوروش بی‌حال و نیمه‌هوش است که بلافاصله او را به بیمارستان رساندم. در میانه راه کوروش عنوان کرد پس از اینکه کرونا گرفتم و بهبود پیدا کردم به لحاظ روحی و جسمی مشکلاتی برایم به وجود آمد که فتانه، با دعوت یکی از دوستانش به نام فرهاد که ظاهراً پزشک بوده داروهایی را برایم تجویز کردند که حالم بدتر شد و فکر می‌کنم آن داروها تعمدی به من خورانده شده و آن‌ها، نقشه قتلم را کشیده بودند.

پدر کوروش ادامه داد: با شنیدن این موضوع به فتانه مشکوک شدم و این شک زمانی بیشتر شد که فتانه روز هفتم پسرم به سراغم آمد و از من درخواست مهریه و ارث کرد. از طرفی وقتی وارد خانه پسرم شدم، متوجه شدم دلار، طلا و پول‌هایی که داخل خانه‌اش بوده نیز به سرقت رفته است. همه این موارد باعث شد که من بیشتر به او مشکوک شوم و احتمال بدهم پسرم به قتل رسیده است.

با شکایت مرد میانسال و به دستور بازپرس پرونده تحقیقات در این خصوص آغاز شد. در بررسی‌های اولیه بازپرس جنایی پایتخت، دستور استعلام داروهایی را صادر کرد که دکتر دوست فتانه برای کوروش تجویز کرده بود که بررسی‌ها از سوی پزشکان متخصص مشخص کرد که مدت‌هاست تجویز آن داروها ممنوع شده است، چرا که مصرف آن‌ها باعث ایست قلبی و در نهایت کما برای مصرف‌کننده داروها می‌شود.

این در حالی بود که در بررسی شماره حساب شرکت و فتانه، مشخص شد که مدتی است همه پول‌های واریزی شرکت به حساب خانم منشی واریز شده است. با کنار هم قرار دادن تکه‌های پازلی که در تحقیقات قضایی و پلیسی به دست آمده بود و همچنین اظهارات پدر کوروش و تحقیق از دوست متوفی، فرضیه جنایت علیه مدیر شرکت قوت گرفت، اما از آنجا که این احتمال با نظریه پزشکی قانونی تأیید یا رد می‌شد و از سویی جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل نشده بود، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور نبش قبر را صادر کرد تا با نبش قبر کوروش و انجام معاینات متخصصان پزشکی قانونی علت اصلی مرگ مرد جوان برملا شود.

همچنین بازپرس جنایی دستور احضار همسر صیغه‌ای کوروش و تحقیق از او در رابطه با اظهارات متوفی قبل از مرگش را نیز صادر کرد.

Share