ثقتی: تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی هنری را با جدیت دنبال می‌کنیم

«علیرضا خداشناس خطیبانی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت شد

ضمن تقدیر زحمات بیش از چهار سال و چهار ماهه «مهنا بابایی مقدم» در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت، «علیرضا خداشناس خطیبانی» به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا ثقتی در مراسم تکریم و معارفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت با اشاره به پیشینیه غنی فرهنگی این شهرستان گفت: این شهرستان با وجود تمام تنگناهای موجود که به‌واسطه موقعیت جغرافیایی آن ایجاد شده، دارای چهره‌های مانا و ماندگاری است که فرهنگ آن را غنی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم که عدالت محوری را در راس فعالیت‌های فرهنگی هنری قرار داده است، افزود: در این راستا سیاست تمرکززدایی فرهنگی آغاز شده و با جدیت و قوت نیز ادامه دارد تا بتوانیم عدالت فرهنگی را در استان جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی عدالت به معنای مواسات نیست و باید شهرستان‌های دارای ظرفیت‌های فرهنگی چون شفت مورد حمایت بیشتری قرار گیرند ادامه داد: گیلان فقط رشت نیست و در حوزه توزیع عادلانه بودجه، امکانات و ملزومات فرهنگی هنری باید همه شهرستان‌ها با نگاه حمایتی از شهرستان‌های محروم، سهیم باشند.

*لزوم حمایت از شهرستان‌های کمتر برخوردار در بودجه‌های فرهنگی هنری

ثقتی ادامه داد: در بودجه‌های فرهنگی هنری باید شهرستان‌های کمتر برخوردار مورد حمایت‌های بیشتری قرار گیرند، در غیر اینصورت شاهد بی‌عدالتی خواهیم بود، به‌ویژه برای شهر شفت که از پشتوانه‌های عظیم فرهنگی و علمی برخوردار بوده و مهد عالمانی مانند میرزا حبیب شفتی است.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ شفت و ظرفیت‌های موجود در این شهرستان گفت: شهر شفت قابلیت‌های فرهنگی بسیاری دارد که می‌تواند میزبان رویدادهای بزرگ منطقه‌ای و ملی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه تقویت همگرایی بین سازمان‌های فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: وقوع رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری نیازمند وجود اتحاد و همگرایی بین سازمان‌ها و شکل‌گیری حلقه پیوند است در غیر اینصورت کارهای فاخر و ماندگار را شاهد نخواهیم بود.

وی اظهارکرد: همگرایی و اجماع بین سازمان‌های فرهنگی که طی سه ماه گذشته در شهرستان رشت رخ داد، باید به عنوان مدل موفق در تمام شهرستان‌‍‌ها اجرایی شود. شهرستان‌هایی مانند شفت در این زمینه پیشرو بوده و همیشه این همگرایی را داشتند.

ثقتی در ادامه با معرفی «علیرضا خداشناس» به‌عنوان رییس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت و تقدیر از «مهنا بابایی» رییس قبلی که فردی ساعی و پرتلاش بود گفت: خداشناس از کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و از فرزندان این شهر است که با این انتصاب تقویت و اجماع همگرایی در شفت وارد مرحله جدیدی می‌شود.

* نمایندگان مجلس از اضلاع همگرایی و همدلی در میان کارگزاران نظام هستند

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس در فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: نمایندگان مجلس از اضلاع همگرایی و همدلی در میان کارگزاران نظام هستند و رییس ارشاد شفت باید این حمایت و همراهی را در کنار حوزه فرهنگ و هنر داشته تا از ظرفیت‌های این حوزه نیز بهره‌مند باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه شفت می‌تواند الگویی در اجماع و همگرایی سازمان‌های فرهنگی باشد یادآور شد: فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشرو در فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و با حمایت و پشتیبانی همه متولیان فرهنگی می‌تواند رویدادهای بزرگ فرهنگی را در استان و شهر شفت رقم زند.

*روحیه جهادی و تکیه بر گفتمان انقلابی مهم‌ترین ویژگی دولت سیزدهم

وی با اشاره به انتصابات حوزه فرهنگ و هنر، جوان‌گرایی، انقلابی بودن، کارآمدی و کاردانی را از مولفه‌های انتصابات برشمرد و متذکر شد: بدون لکنت از گفتمان انقلاب دفاع کرده و آن را تقویت می‌کنیم. جریان انقلاب مربوط به یک طیف نیست و ما موظفیم از این جریان و گفتمان حمایت و پشتیبانی کنیم. همه کارگزاران نظام منسوب به این جریان هستند و بدون ادعا و فارغ از حواشی در کنار مردم به وظایف خود عمل می‌کنند.

ثقتی روحیه جهادی و تکیه بر گفتمان انقلابی را مهم‌ترین ویژگی دولت سیزدهم برشمرد و اذعان کرد: بر خود وظیفه می‌دانم در انتصابات از این جریان پیروی کنم و افراد مسلط بر حوزه فرهنگ و هنر را در راس قرار داده تا اهالی این حوزه بتوانند در رویکرد جدید دولت، اتفاقات بزرگ و مانا را رقم زنند.

وی خاطرنشان ساخت: در هر نقطه‌ای که هستیم باید جهش داشته تا مردم بتوانند ذائقه خود را همراه با شهد شیرین خدمت‌رسانی دولت ببینند.

طی این مراسم ضمن تقدیر زحمات بیش از چهار سال و چهار ماهه «مهنا بابایی مقدم» در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت، «علیرضا خداشناس خطیبانی» به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

«علیرضا خداشناس خطیبانی» متولد سال ۱۳۵۹ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی فیلمسازی و تدوین و سابقه بیش از ۱۹ سال فعالیت در بخش‌های مختلف ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان می‌باشد.

«بابایی» نیز دوشنبه گذشته به عنوان مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان منصوب شده بود.

Share