معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری گیلان اعلام کرد:

شیوه جدید کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک‌های جعلی به نام قوه قضاییه؛ شهروندان مراقب باشند

سیدزاده گفت: کلاهبرداران با ورود در لینک معرفی شده اطلاعات کارت بانکی متقاضی را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند و حتی ممکن است از طریق شماره گوشی متقاضی به تمام مخاطبین، این پیامک ارسال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید رحمن سیدزاده، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان گیلان از کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک‌های جعلی به نام قوه قضائیه خبر داد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان گیلان در توضیح این خبر افزود: در این روش کلاهبرداری، فرد کلاهبردار پیامکی با محتواهایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و… که در نهایت به یک لینک پرداخت بر خط منتهی می‌شود، برای شهروندان ارسال می‌کند و از آن جایی که برخی شهروندان از نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان شده نیز بسیار ناچیز می‌باشد روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: کلاهبرداران با ورود در لینک معرفی شده اطلاعات کارت بانکی متقاضی را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند و حتی ممکن است از طریق شماره گوشی متقاضی به تمام مخاطبین، این پیامک ارسال شود.

سید زاده با بیان اینکه برای رویت ابلاغیه، اخطاریه یا شکوائیه هیچ وجهی نباید پرداخت شود و وارد کردن هیچ رمز یا شماره حسابی لازم نیست از مردم خواست تا اصلا چنین پیامک‌هایی را باز نکرده و برای دیگران نیز ارسال ننمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی پیام‌های قوه قضائیه از سامانه‌ای به نام ADLIRAN ارسال می‌شود و شهروندان گرامی از باز کردن سایر پیامک‌های حاوی مفاهیم قضایی و حقوقی و لینک‌های جعلی اجتناب نمایند.

Share