معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان:

سفر را یک فرصت بدانیم | برپایی نمایشگاه در پیاده راه فرهنگی با مجوز میراث

حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان با تاکید بر اینکه سفر را باید به عنوان فرصت بدانیم، افزود: ایام نوروز فرصت مناسبی است برای انتقال فرهنگ، آداب و رسوم استان گیلان است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان با اشاره به اینکه سفر به گیلان برای مردم جذابیت دارد، گفت: در دو سال گذشته بحث کرونا سبب شد که سفرها بسیار کم شود اما امسال با توجه به اینکه شرایط کرونا سبک‌تر و نیز واکسن‌ها تزریق شده است انتظار داریم حضور بیشتری را در ایام نوروز شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم سفر مسئولانه‌ای برای گردشگران ایجاد کنیم، یادآور شد: حضور گردشگر باید به گونه‌ای باشد که بعد از رفتنش فقط یک جای پا بماند نه تخریب باشد.

آذرپور ادامه داد: به همین منظور از همه دستگاه‌ها برای ایجاد بستر امن و مناسب برای گردشگران استفاده کردیم.

وی در مورد حضور گردشگران در سال گذشته گفت: سال گذشته یک میلیون و ۵۲۸ هزار خودرو وارد گیلان شدند و نیز ۳۲۶ هزار ۴۵۶ در واحد‌های رسمی اقامت داشتند همچنین ۲۸۶ نفر گردشگر خارجی به استان سفر کردند.

آذرپور با بیان اینکه تلاش کردیم نوروز متفاوتی را امسال پیش رو داشته باشیم، گفت: برای ایام نوروز ۳۸ نمایشگاه در استان گیلان در حوزه عرضه صنایع دستی با ۴۰۰ غرفه برپا می‌شود و
۱۲۰ سفره هفت سین برپا خواهد شد.

وی در مورد اهداف برنامه‌ها نیز اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی با دو هدف برگزار می‌شود که در ابتدا معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته شده گیلان باشد و هدف دوم رسیدگی به کسب و کار آسیب دیده در دوران کرونا است.

معاون گردشگری استان گیلان با تاکید بر اینکه سفر را باید به عنوان فرصت بدانیم، افزود: ایام نوروز فرصت مناسبی است برای انتقال فرهنگ، آداب و رسوم استان گیلان است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت ۲۳ موزه اظهار کرد: برای برگزاری جشنواره‌ها در میدان پیاده راه فرهنگی و برگزاری سایر جشنواره‌ها صدور مجوز تنها از طریق میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان صورت می‌گیرد.

Share