با حضور مدیرعامل شرکت دخانیات ایران؛

رونمایی از بسته حمایتی شرکت دخانیات ایران برای کشاورزان توتون کار و تنباکوکار

مراسم رونمایی از بسته حمایتی شرکت دخانیات ایران برای کشاورزان توتون کار و تنباکوکار با حضور مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین کشوری و اصحاب‌ رسانه برگزار و بصورت زنده از شبکه تلویزیونی ایران کالا پخش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم رونمایی از بسته حمایتی شرکت دخانیات ایران برای کشاورزان توتون کار و تنباکوکار در سال زراعی ۱۴۰۱ عصر روز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین کشوری و اصحاب‌ رسانه برگزار و بصورت زنده از شبکه تلویزیونی ایران کالا پخش شد.

دراین مراسم همچنین مهندس مصطفی صابر مدیر مجتمع دخانیات گیلان، کادر ترویجی مهندسی و کشاورزان نمونه منطقه با حضور در سالن کنفرانس شهید قاسم سلیمانی این مجتمع  که به صورت آنلاین همزمان با سایر مجتمع های تولیدی توتون و تنباکوی سراسر کشور برگزار شد، حضور داشتند.

***اقتصاد کشور در سه ضلع ناکارآمدی، فساد و نفوذ گرفتار شده

در ابتدای این نشست دکتر محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در آیین زنده ویدیوکنفرانسی رونمایی بسته حمایتی از کشت و کشاورزان توتون کار کشور اظهار کرد: چه اتفاقی در کشورمان رخ داده که خانواده خودمان یعنی کشاورزان توتون کار را از ما جدا کردند، متأسفانه تفکری وارد کشور شد که با ریل گذاری غلط و طرح فریب بنگاه هایی را وارد کشور کردند که با شناسایی قدرت شرکت دخانیات به آن آسیب زدند.

وی افزود: متأسفانه سال ۸۱ پای دو کمپانی بزرگ سیگارت به این شرکت باز شد.

شیخان با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم کار بسیار سخت و دشوار است، افزود: متاسفانه امروز اقتصاد کشور در سه ضلع ناکارآمدی، فساد و نفوذ گرفتار شده است که باید با روحیه انقلابی و عدالت خواهی با این اضلاع درهم تنیده مبارزه کنیم.

*** افزایش چند برابری مساحت کشت و قیمت خرید تضمینی توتون

گفتنی است با رونمایی از این بسته حمایتی در قالب پیمان نامه کشت برای اولین بار شاهد افزایش چند برابری در مساحت کشت و قیمت خرید تضمینی و احیای مجدد تسهیلات کشاورزی و اعطای مجموعه نهاده های کشاورزی و دیگر موارد در راستای حمایت از خانواده بزرگ و زحمتکش کشاورزان خواهد بود.

در این کنفرانس همچنین قلی زاده مدیر کشاورزی مجتمع دخانیات طی سخنانی دغدغه های کشاورزان را از جمله لغو انحصار کشت توتون و تنباکو، سپردن امور قاچاق به بخش حاکمیتی، جلوگیری از واردات بی رویه توتون عنوان کرد و گفت: این موارد باعث تضعیف حقوق کشاورزان شده است.

وی همچنین خواهان  بالا بردن نرخ خرید تضمینی توتون و چاره اندیشی برای اصلاح بعضی از قوانین از سوی مسوولان کشوری شد.

Share