عضو کمیته علمی کشوری کرونا بیان کرد:

روند جهانی کرونا رو به آرامش است | هنوز خبری از جهش جدید نیست

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه روند جهانی کرونا روبه آرامش است، گفت: هنوز جهش جدیدی از این ویروس گزارش نشده است و ان‌شاءالله اگر با سویه جدیدی مواجه نشویم و امیکرون آخرین جهش باشد امیدواریم با مدیریت صحیح ایام نوروز، سال آینده را با آرامش آغاز کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دکتر محمد وجگانی، با اشاره به اینکه ظاهرا پیک امیکرون را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: اگر مردم واکسیناسیون نوبت سوم را جدی‌تر بگیرند که تا پیش از عید نوروز پوشش واکسیناسیون دز سوم افزایش یابد، حاشیه امنیت جمعیت بیشتر خواهد شد. از طرفی رعایت فاصله اجتماعی بویژه پرهیز از اجتماعات و تجمعات می‌تواند از ابتلای بیشتر مردم جلوگیری کند.

وی درباره پیش‌بینی شرایط کرونا در کشور پس از ایام نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: به دنبال هر تجمع و هر تغییر رفتار مخاطره آمیز، ابتلا به بیماری افزایش خواهد یافت لذا بهتر است مردم برای حفظ سلامت خودشان این ایام را به درستی مدیریت کنند یعنی از خود خانواده شروع کنیم. شاید بیماری در این ایام شدت و حدت سال قبل را نداشته باشد اما در عین حال بی‌دقتی بزرگترین آفت ابتلای خانواده‌ها است. کرونا هنوز وجود دارد اما اگر بتوانیم با شرایط ۲۰ روز یا یک ماه آتی، تغییرات رفتارها را مدیریت کنیم شاید بعد از عید بتوانیم بهتر به روند عادی زندگی و آرامش نسبی بازگردیم.

او تاکید کرد: ما عملا داریم وارد شرایط بحرانی تغییر رفتارها می‌شویم و برای اینکه سال آینده آرامی داشته باشیم باید یک ماه پیش‌رو را هنرمندانه مدیریت کنیم. مدیریت شرایط ساده است، اگر افرادی نوبت سوم واکسن را دریافت نکردند حتما واکسیناسیون را تکمیل کنند. از طرفی استفاده از ماسک در تجمعات بسیار ضروری است. دستورات بهداشتی هیچ تغییراتی نداشته است و کماکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در مهمانی‌های خانوادگی شلوغ، تجمعات و… ضروری است.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا درباره بروز جهش دیگری از کرونا، بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات بنده هنوز جهش جدیدی از این ویروس گزارش نشده است. روند جهانی هم تقریبا به سوی آرامش است، هرکشوری پروتکل‌های خاص خود را اجرا می‌کند و ان‌شاءالله اگر با سویه جدیدی مواجه نشویم و امیکرون آخرین جهش باشد امیدواریم با مدیریت صحیح در این ایام، سال آینده را با آرامش آغاز کنیم. همه انتظار داریم سال آینده پاندمی به آندمی تبدیل شود و اگر بتوانیم سرعت گسترش کرونا را مهار کنیم چه بسا که این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: این روزها خبرهایی می‌شنویم که نگران کننده است، اینکه افرادی واکسن تزریق نمی‌کنند عامل نگرانی است. نکته حائز اهمیت در این ایام این است که افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، مبتلایان به سرطان‌ها و… بیشتر از دیگران باید مراقب خود باشند.

Share