پوتین همزمان با حمله به اوکراین مدعی شد؛

روسیه قصد بدی در مورد همسایگان خود ندارد | تحریم کننده ها به خود ضربه می زنند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه هیچ گونه نیات بدی در مورد کشورهای همسایه خود ندارد و درعین حال این را هم اضافه کرده که کشورهای تحریم کننده روسیه به خود ضربه می زنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز جمعه گفت: روسیه هیچ قصد بدی در مورد همسایگان خود ندارد و همه اقدامات این کشور فقط در واکنش به اقدامات خصمانه علیه این کشور صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: هیچ گونه قصد و غرضی در مورد کشورهای همسایه روسیه نداریم و به آنها توصیه می کنم بر تنش اوضاع نیفزایند و تحریم هایی را علیه روسیه وضع نکنند.

وی افزود: در این شرایط هیچ لزومی برای تنش آفرینی یا بدتر کردن روابط نمی بینم.

رئیس جمهوری روسیه گفت: از شرکایمان در کشورهای همسایه دعوت می کنم که به فکر بهبودی روابط و همکاریها باشند.

وی گفت: بارها اعلام کرده و اثبات کرده ایم که اکر کسی یا کشوری نمی خواهد در طرحی به همکاری با روسیه ادامه دهد، به خود آسیب وارد می کند و آنچه که به ما مربوط می شود مجبور می شویم طرح ها را اصلاح کنیم و اختیارات بیشتری بدست بیاوریم و در چندین طرح و پروژه این گونه اقدام کرده ایم.

روسیه از ۹ روز پیش مدعی شده که در اوکراین عملیات نظامی خود را برای آنچه که “حمایت از ساکنان منطقه دونباس و غیرنظامی کردن این کشور و زدودن مظاهر پیروی از ایدئولوژی آلمان نازی در لایه های حکومتی” خوانده، اجرا می کند.

Share