سفیر ایران در روسیه در ارتباط تصویری با جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان؛

راه آهن گیلان به‌ عنوان پروژه‌ای فراملی باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد

سفیر ایران در روسیه با اشاره به اینکه امنیت اقتصادی کشور درگرو تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل است، گفت: تکمیل کریدور شمال-جنوب با توجه به نقش آن باید تسریع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، کاظم جلالی در ارتباط تصویری با جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان با اشاره به توانمندی‌های تجاری گیلان، اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط دو کشور حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل راه آهن رشت-آستارا به عنوان مهم‌ترین پروژه کشور، افزود: با تکمیل این پروژه به عنوان حلقه اتصال کریدور شمال-جنوب، علاوه بر کاهش هزینه صادرات از ایران به سایر نقاط جهان، اقتصاد کشور نیز را متحول می‌شود.

سفیر ایران در روسیه امنیت اقتصادی کشور را در گرو تکمیل زیرساخت‌ها دانست و گفت: راه آهن گیلان به‌ عنوان پروژه‌ای فراملی باید هرچه سریع‌تر با اهتمام کافی به بهره برداری برسد.

جلالی به ظرفیت مرزهای آبی ایران نیز اشاره و با تأکید بر اهمیت جایگاه مرزهای آبی گیلان، تصریح کرد: توسعه تجارت آبی نیازمند توسعه و فراهم آوردن امکانات لجستیکی، کشتی‌های رو-رو و گمرکی و همچنین تکمیل زیرساخت‌ها است.

وی توسعه آزمایشگاه برای سنجش و پایش محصولات ترانزیتی را یک ضرورت غیرقابل انکار اعلام کرد و گفت: گمرک آستارا نیازمند توجهی بیشتر است.

سفیر ایران در روسیه پیشنهاد داد تا کارگروه مشترکی از رایزن‌های اقتصادی روسیه و کارشناسان و فعالان اقتصادی گیلان برای توسعه اقدامات اقتصادی و استفاده مؤثر از ظرفیت‌های دو کشور تشکیل شود.

Share