راهکارهای افزایش فروش رستوران

اگر صاحب یک رستوران هستید و به دنبال کاهش هزینه های غذا و نیروی کار و همچنین افزایش میزان فروش هستید باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا به این هدف نائل آیید. با ما همراه باشید تا ۶ نکته مهم را ارائه دهیم.

اگر صاحب یک رستوران هستید و به دنبال کاهش هزینه های غذا و نیروی کار و همچنین افزایش میزان فروش هستید باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا به این هدف نائل آیید .با ما همراه باشید تا ۶ نکته مهم را ارائه دهیم.

منوی خود را بهینه کنید

اگر به مدت طولانی هیچ تغییری در منوی رستوران خود ایجاد نکرده اید بد نیست یک بازبینی در آن داشته باشید. شاید محدودیت هایی در این موضوع داشته باشید ولی با تکنیک هایی می توانید با کمترین هزینه این موضوع را پوشش دهید . مثلا میتوانید غذاهایی که بیشترین حاشیه سود را برای شما دارند در بخشی از منو که بیشتر دیده می شود قرار دهید.

افزایش کیفیت غذا

یکی از مهمترین نکات که قطعا بیشترین تاثیر را در مشتری می گذارد کیفیت غذای رستوران می باشد. مسلما هر چقدر کیفیت غذا بالاتر باشد تعداد مشتریان شما بیشتر شده و در نتیجه درآمد شما افزایش می یابد. پس در انتخاب سرآشپز خود نهایت دقت را داشته باشید تا این فاکتور مهم را از دست ندهید.

حضور در رسانه های اجتماعی

با توجه به گستردگی رسانه های اجتماعی و حضور مشتریان در این فضاها، حتما شما نیز در این رسانه ها فعال باشید و به معرفی رستوران خود بپردازید. این فضاها مکان‌های عالی برای تبلیغ پیشنهادهای ویژه شما و به اشتراک گذاشتن عکس‌های جذاب می باشد.یک نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید که در جایی باشید که مشتریان شما هستند.

افزایش سرعت خدمات

مسلما اگر به تعداد میزها و مشتریان بیشتری در ساعت بتوانید سرویس ارائه دهید درآمد بیشتری خواهید داشت. پس ابزارهای لازم برای رسیدن به این هدف را تهیه نمایید.

به عنوان مثال، با استفاده از تبلتهایی که در اختیار گارسون های خود قرار می دهید، سفارشات را به سرعت دریافت نمایید و به آشپزخانه منتقل کنید. و یا با استفاده از نرم افزارهای تخصصی، کیفیت و دقت حسابداری و مدیریت رستوران را ارتقا داده و سرعت ارائه خدمات به مشتریان را افزایش دهید. نرم افزاری که استفاده می کنید باید جامع باشد و تمامی بخش های رستوران را پوشش دهد. می توانید برای خرید نرم افزار رستوران پیشگامان به https://www.pishgamansoft.ir/restaurant-software   مراجعه نمایید.

از آموزش پرسنل خود غافل نشوید

با آموزش صحیح پرسنل و گارسون ها، میزان فروش خود را افزایش دهید. اگر پرسنل رستوران به درستی آموزش دیده باشند و بتوانند پیشنهادهای جذابی به مشتریان در حین ثبت سفارش ارائه دهند تا ثیر بسیاری در میران فروش شما خواهد داشت .

استراتژی های بازاریابی جدید را امتحان کنید

استفاده از روشهای مختلف بازاریابی می تواند باعث افزایش فروش شما شود. روشهایی همچون بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و یا ارسال پیامک برای معرفی تخفیف های ویژه .

اگر پیشنهادهای شما جذاب باشد مشتریان آنها را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند و تاثیر روشهای جدید خود را در میزان درآمد خواهید دید.

برای مشتریان وفادار خود برنامه ریزی داشته باشید.

آیا برای بازگشت مشتریان خود برنامه ای دارید؟ چه گزینه های تشویقی برای این موضوع در نظر گرفته اید؟ مسلما کیفیت غذا بسیار مهم است ولی برای اینکه بتوانید با دیگران رقابت کنید باید پیشنهادات جذابی ارائه دهید تا علاوه بر اینکه مشتریان قبلی شما، همواره رستوران شما را به عنوان یکی از انتخاب های خود داشته باشند، شما را به دیگران نیز معرفی نمایند. روش هایی همچون بن تخفیف و یا سرویس هایی که شما را از دیگران متمایز کرده و در ذهن ها ماندگار می کند می تواند باعث حفظ مشتریان قدیمی و  جذب مشتریان جدید شود.

#رستوران

Share