مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خبر داد:

خسارت ۲۰ میلیارد ریالی طوفان و تند باد به شبکه‌های توزیع برق گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از بروز خسارت ۲۰ میلیارد ریالی به شبکه‌های توزیع برق گیلان در پی وزش تند بادباد شدید در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد اسماعیل هنرمند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از بروز خسارت ۲۰ میلیارد ریالی به شبکه‌های توزیع برق گیلان در پی وزش تند بادباد شدید در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

وی افزود: تغییر شرایط جوی و وزش باد گرم بسیار شدید که از ظهر پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ با سرعت کم سابقه ۵۴ تا ۱۳۲ کیلومتر بر ساعت مناطق مختلف سراسر استان را درنوردید، موجب سقوط سقف بسیاری از ساختمانها، سقوط درختان از فواصل دور دست و همچنین افتادن اجسام خارجی بر روی شبکه‌های توزیع برق گیلان شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن تشکر از صبر و شکیبائی هم استانی‌های عزیز افزود: پس از وقوع این تند باد و طوفان شدید بلافاصله عملیات اصلاح، ترمیم و رفع ناپایداری شبکه‌ها و تاسیسات آسیب دیده آغاز و با اقدامات و عملیات ضربتی، از طولانی شدن قطع برق شهروندان و مشترکین جلوگیری شد.

وی در ادامه افزود: باتوجه به تلاش نیروهای عملیاتی توزیع برق و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران منطقه (جمعاً ۸۴ اکیپ عملیاتی) ناپایداری‌های موصوف بطور کامل برطرف شده است.

هنرمند اظهار داشت: تاکنون برآوردها حاکی از واردن آمدن خسارت ۲۰ میلیارد ریالی به شبکه‌ها و تاسیسات توزیع برق گیلان است که امید است با جبران مبلغ مذکور از سوی مراجع ذی ربط، خدمت‌رسانی به مردم شریف استان دچار اختلال نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در انت‌ها گفت: یکی از راههای بسیار آسان و سریع ارتباط مشترکین با شرکت توزیع برق در زمان بحران، بهره مندی از سامانه جامع برق ایران (اپلیکیشن برق من) می‌باشد که مشترکین میتوانند از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان و یا کافه بازار آن را دریافت و نصب نمایند.

Share