در نشست مشترک دادستان مرکز گیلان و رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح شد؛

توجه خیران به خدمت در حوزه روان‌پزشکی جلب شود | تشدید نظارت‌ها بر ارائه خدمات درمانی در شفا

در نشست مشترک دادستان مرکز گیلان و رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مرکز آموزشی و درمانی شفا رشت، با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه سلامت طی سال‌های اخیر، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ارایه خدمات بهتر در تنها سانتر روانپزشکی گیلان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشستی در راستای احقاق حقوق عامه و نظارت بر ارائه خدمات درمانی به بیماران با حضور دکتر سید مهدی فلاح میری – دادستان مرکز گیلان، دکتر تقی زاده – معاون دادستان مرکز استان، دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر حیدر علی بالو، سرپرست معاونت درمان و مسوولان مرکز آموزشی درمانی شفا رشت در این مرکز برگزار شد.

کمبود فضا و عدم تناسب بیماران و تخت درمانی از مشکلات مرکز روان‌پزشکی شفا

سید مهدی فلاح میری، دادستان مرکز استان در این نشست با اشاره به مشکلات مرکز آموزشی درمانی شفا رشت، اظهار کرد: این مرکز فضا و تخت درمانی کافی متناسب با مراجعه بیماران نداشته و علاوه بر آن باید نظارت بر حضور پزشکان در کنار راه‌اندازی اورژانس زنان در دستور کار قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تأمین نیروی حفاظتی متناسب با بیماران در مرکز آموزشی درمانی روان‌پزشکی شفا تأکید کرد و افزود: دستگاه قضا و مجموعه دادستانی هر کمکی که در جهت افزایش امنیت بیماران، کادر درمان و همراهان آن‌ها باشد، حمایت می‌کند.

آرامش امروز مرهون زحمات کادر درمان ازجمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان است

فلاح میری با تقدیر از زحمات کادر درمان به‌ویژه طی دو سال اخیر، گفت: آرامش کنونی مردم در در دوران کرونا مرهون تلاش‌های کادر درمان ازجمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

دادستان مرکز استان با تصریح بر اینکه همه شاهد هستند که میراث نامیمون زیرساخت‌های سلامت در استان طی دو سال اخیر بهبود چشمگیری یافته، گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار همه کادر درمان استان در راستای بهبود زیرساخت‌های معیوب استان شبانه‌روزی تلاش کرده و زحماتی را متحمل شده‌اند که به عنوان مدعی العموم از این تلاش‌ها تقدیر می‌کنم.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از مجموعه دادگستری استان گیلان به جهت حمایت‌های بی‌شائبه حوزه سلامت ازجمله بیمارستان شفا، اظهار کرد: برخی امکانات و استعدادها ازجمله پزشک در دسترس بیمارستان هست که باید به‌درستی مدیریت شوند.

حفاظت از بیمار، همراه و کادر درمان در شفا نیازمند محافظان فیزیکی خاص است

وی با تأکید بر اینکه مرکز آموزشی درمانی شفا، مرکزی خاص بوده که نیازمند تأمین محافظت فیزیکی خاص است و باید از ظرفیت پلیس بهره گرفته شود، گفت: بنا بر مصوبه شورای تأمین، حفاظت از این مرکز آموزشی درمانی در رده‌های محافظتی خاص قرار دارد و باید به این مهم توجه شود.

توجه خیران به خدمت در درمان حوزه روان‌پزشکی جلب شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بسیاری از بیماران ارجاع یافته به شفا معلول محیط‌هایی ازجمله مدرسه، کار و دیگر عوامل محیطی است، اظهار کرد: حل بسیاری از

مشکلات نیازمند روحیه جهادی است و به نظر می‌رسد در این مسیر باید توجه خیران و جهاد گران جهت خدمت به بیماران روان‌پزشکی جلب شود.
شفا به ۱۰۰ تخت پیشرفته درمانی مجهز می‌شود

سالاری یکی از دغدغه‌های به‌حق مردم را فقدان تخت‌های استاندار با نرم جهانی در این مرکز آموزشی درمانی دانست و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده ۱۰۰ تخت نو و باکیفیت طی روزهای آینده به این بیمارستان ارسال خواهد شد.

نظارت‌ها بر ارائه خدمات درمانی در شفا تشدید شود

سالاری ضمن تأکید بر تشدید نظارت‌ها بر ارائه کیفی خدمات درمانی، بر لزوم جداسازی بیماران ارجاعی از مراکز انتظامی و قضایی و همچنین تخصیص درصد مشخصی از تخت‌های درمانی بیمارستان در شهرستان‌های استان برای درمان بیماران روان‌پزشکی به جهت کاهش بار بیماری در شفا نیز تأکید کرد.

در ادامه دکتر علی‌پور رمضانی رییس مرکز آموزشی درمانی شفا گزارشی از وضعیت بیمارستان ارایه کرد.

Share