با هدف آمادگی برای فصل زراعی و آبیاری پیش رو؛

ترمیم سردهنه‌ها و لایروبی انهار کشاورزی در گیلان

کار ترمیم بیش از ۴۰۰ سردهنه و حدود ۵۰۰ کیلومتر از انهار در گیلان از ابتدای اسفندماه سالجاری آغاز و تا قبل از نشاء برنج در شالیزار‌ها به پایان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وحید خرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: کار ترمیم ۴۰۹ سردهنه کشاورزی از ابتدای اسفند در استان آغاز شده و تاکنون ۱۶ سردهنه در شهرستان تالش به پایان رسیده و آب گذاری آن‌ها هم انجام شده است.

خرّمی با اشاره به برنامه لایروبی ۵۰۰ کیلومتر نهر کشاورزی در گیلان تا قبل از هفته اول اردیبهشت سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: تاکنون حدود ۶۰ کیلومتر از انهار کشاورزی در استان لایروبی و آماده آبگذاری شده است.

وی با اشاره به آغاز تعمیر ۱۵۰ ایستگاه پمپاژ آب در گیلان برای رساندن آب کشاورزی به شالیزار‌های گیلان از فروردین سال آینده، اضافه کرد: قرار است بیش از ۹۰۰ پمپ دیزلی و برقی برای پمپاژ آب کشاورزی تعمیر شده و در مدار قرار بگیرد و ۲۵۰ چاه آب عمیق در استان با تعمیر پمپ‌ها راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان هدف از این عملیات را تامین آب کشاورزی در کوتاه‌ترین زمان برای شالیزار‌ها عنوان کرد و از شالیکاران استان خواست با لایروبی انهار بین مزارع، در انتقال سریع آب به شالیزار‌ها کمک کنند.

Share