پیشنهاد جبار کوچکی‌نژاد در مجلس؛

برای مراودات با دنیا تعطیلات رسمی کشور به روزهای جمعه و شنبه تغییر کند

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت که تعطیلات رسمی کشور برای مراودات اقتصادی و فرهنگی با دنیا به خصوص همسایگان به روزهای جمعه و شنبه تغییر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جبار کوچکی‌نژاد در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، پیشنهادی برای تغییر تعطیلات رسمی مطرح کرد و توضیح داد: تعطیلات رسمی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه و تعطیلات کشورهای دنیا در روزهای شنبه و یکشنبه است؛ این بدان معناست که مبادلات اقتصادی ما با دنیا آن هم در شرایط فعلی اقتصادی چهار روز در هفته تعطیل می‌شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تاکید بر لزوم ارتباطات و تعامل با کشورهای دنیا افزود: از طرف دیگر روزهای پنجشنبه در برخی استان‌ها و دستگاه‌ها تعطیل است که این باعث سردرگردانی مردم می‌شود. پیشنهادم این است که تعطیلات رسمی کشور به روزهای جمعه و شنبه تغییر کند، با این روش، تنها یک روز مراودات اقتصادی با دنیا قطع می‌شود و در نهایت به نفع کشور است.

بعد از اینکه هیچ نماینده‌ای برای مخالفت با این پیشنهاد صحبت نکرد، عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس و رییس جلسه گفت: طرح فعلی مربوط به نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور است و پیشنهاد شما مربوط به تغییر تعطیلات رسمی اشاره دارد، پس اجازه دهید از این موضوع عبور کنیم و در جای خود مطرح کنید.

کوچکی‌نژاد مجددا گفت: بحث تغییر ساعت و تغییر تعطیلات رسمی شاید در دوره‌های مجلس یک بار اتفاق بیفتد و بعید است که این موضوع در این دوره مجدد مطرح شود.

در نهایت مصری گفت: با توجه به اینکه این موضوع ارتباطی به دستور فعلی مجلس درباره ساعت رسمی کشور ندارد، از آن عبور می‌کنیم.

Share