پوتین در دیدار با اعضای شورای امنیت ملی این کشور مدعی شد:

ارتش اوکراین قدرت را به دست بگیرد | نازی‌ها در اوکراین مانند تروریست‌ها عمل می‌کنند!

پوتین گفت: اگر قدرت واقعی در دست ارتش اوکراین باشد، توافق آسان خواهد بود و در توضیح این مطلب افزود: به نظر می‌رسد مذاکره با شما برای ما راحت‌تر از این باند معتادان و نئونازیست‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، صبح روز گذشته (پنجشنبه)، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه رسماً دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. روسیه در طول روز گذشته پایگاه‌ها و فرودگاه‌های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار داد. در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور موفق شدند ۷۴ زیرساخت نظامی اوکراین را از کار بیندازند.

از سوی دیگر، کشورهای غربی نیز جملگی مسکو را تهدید به اعمال تحریم‌های شدید کردند. علیرغم تهدیدات گسترده‌ای که غربی‌ها پیشتر انجام می‌دادند، اما رسماً اعلام کردند که قصد مداخله نظامی در بحران اوکراین را ندارند. حتی «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز در نشست مجازی گروه هفت اعلام کرد که نیروهای آمریکایی برای جنگیدن در اوکراین به اروپا نخواهند رفت.

پوتین: ارتش اوکراین قدرت را به دست بگیرد

رئیس جمهور روسیه در دیدار با اعضای شورای امنیت ملی این کشور گفت: نازی‌ها در اوکراین مانند تروریست‌ها عمل می‌کنند و سیستم‌های راکت‌انداز در کی یف و خارکیف قرار دادند.

اشاره وی به گزارش وزارت دفاع روسیه است مبنی بر اینکه اوکراین راکت‌اندازهایی را که برای حمله به منطقه فرودگاه هوستومل در نظر گرفته شده در مناطق مسکونی مستقر کرده و این اقدام به نوبه خود مصداق جنایت «جنایت جنگی» است.

پوتین در همین رابطه خطاب به ارتش اوکراین گفت: تحت تاثیر نازی‌ها قرار نگیرید و اجازه ندهید که کودکان و خانواده‌ها به عنوان سپر استفاده شوند.

رئیس جمهور روسیه افزود: ملی گرایان در اوکراین تحت فرمان کارشناسان خارجی و در درجه اول مشاوران آمریکایی، می‌جنگند.

وی گفت: اگر قدرت واقعی در دست ارتش اوکراین باشد، توافق آسان خواهد بود و در توضیح این مطلب افزود: به نظر می‌رسد مذاکره با شما برای ما راحت‌تر از این باند معتادان و نئونازیست‌ها است.

پیشتر هم وزارت خارجه روسیه گفته بود بازگشت به دیپلماسی مشروط به تسلیم ارتش اوکراین (توقف حمایت از دولت کی یف) است.

Share