متهم: من نقشی در سوختن و مرگ او نداشتم

۶ سال حبس به اتهام آتش زدن برادر!

متهم گفت: بین ما درگیری شد و او دبه بنزینی آورد و داخل مغازه ریخت که بخشی از آن روی خودش پاشید بعد هم که کبریت را روشن کرد خودش آتش گرفت. من نقشی در سوختن و مرگ او نداشتم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران، مردی که متهم است در جریان اختلاف با برادرش او را به آتش کشیده برای دومین بار محاکمه و به ۶ سال حبس محکوم شد.

اوایل سال گذشته مرد جوانی که بشدت سوخته بود، در بیمارستان جان باخت. در ادامه تحقیقات همسر وی به مأموران گفت: همسرم از مدت‌ها پیش با برادرش سعید اختلاف داشت. شوهرم وقتی در بیمارستان بود، گفت برادرش سعید او را آتش زده است و حالا هم از او شکایت دارم و حاضر به مصالحه هم نیستم.

با اظهارات همسر مقتول برادر شوهرش بازداشت شد و با انکار اتهام قتل گفت: پدرم مغازه‌ای در شمال تهران داشت و برادرم سال‌ها در آن کار می‌کرد. بعد از مدتی پدرم مغازه را از او گرفت و به من با مبلغ ۵۰۰ میلیون پول پیش و ۱۸ میلیون ماهانه اجاره داد و من آنجا را میوه فروشی کردم. صبح روز حادثه به میدان میوه و تره‌بار رفته بودم و پس از اینکه برگشتم دیدم برادرم مغازه را باز کرده و در حال فروش میوه است. وقتی به حضورش اعتراض کردم، گفت این مغازه حق من هم هست. اول برایش توضیح دادم که من مغازه را اجاره کرده‌ام اما او توجهی نکرد و بین ما درگیری شد و او دبه بنزینی آورد و داخل مغازه ریخت که بخشی از آن روی خودش پاشید بعد هم که کبریت را روشن کرد خودش آتش گرفت. من نقشی در سوختن و مرگ او نداشتم.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده پدر و مادر مقتول اعلام گذشت کردند ولی همسر مقتول خواستار مجازات متهم شد و گفت: همسرم قبل از مرگ به من گفت که سعید او را سوزانده حتی گفت برای فرار از قانون دوربین‌های مداربسته مغازه را هم تخریب کرد. ضمن اینکه چندین نفر هم این ماجرا را دیده‌اند.

پس از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: قبول دارم با هم اختلاف داشتیم اما من عامل مرگ برادرم نیستم.

در پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند و متهم را به ۶ سال حبس محکوم کردند، اما این حکم از سوی نماینده دادستان و همسر مقتول مورد اعتراض قرار گرفت و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و قضات دیوان پس از بررسی پرونده با وارد دانستن ایراداتی به حکم صادر شده آن را نقض کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با برطرف شدن ایرادات پرونده، متهم بار دیگر به شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دوم رسیدگی به این پرونده متهم با تکرار اظهاراتش عنوان کرد: برادرم فرد پرخاشگری بود و من اشتباه کردم که آن روز با او درگیر شدم اگر وقتی جر و بحث بین‌مان شروع شد، من چند ساعتی مغازه را ترک می‌کردم یا پدرم را واسطه قرار می‌دادم حالا به اتهام قتل محاکمه نمی‌شدم.

پس از پایان اظهارات متهم و وکیل مدافع او قضات برای صدور حکم وارد شور شدند و حکم بر ۶ سال حبس متهم را صادر کردند و این حکم در شعبه چهارم دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد.

Share