افزایش سریع شهرستان‌های قرمز کرونا

۵ شهرستان گیلان قرمز شد

افزایش سریع شهرستان‌های قرمز کرونا در پی افزایش پرشتاب بستری: رنگ‌بندی ۱۴ بهمن منتشر شد که ۷۷ شهرستان در کشور به رنگ قرمز در آمده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از قرمز شدن پنج شهرستان خبر داد و گفت: مابقی شهرستان ها نارنجی هستند.

دکتر فردین مهرابیان، با اشاره به آخرین و جدیدترین رنگ بندی کرونایی استان گیلان، اظهار کرد: متاسفانه پنج شهرستان لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، رودبار و ماسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان گیلان در مرز قرمز شدن قرار دارند، گفت: شهرستان های رشت و خمام و بندرانزلی، رضوانشهر، آستارا و تالش و شفت و فومن و صومعه سرا و املش و سیاهکل و رودسر نارنجی هستند و شهرستان زرد نداریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، ماهیت سویه امیکرون را علت این تغییر رنگ سریع شهرها دانست و عنوان کرد: سویه امیکرون قابلیت سرایت بالا دارد و شاهد افزایش تعداد مبتلایان سرپایی و بستری هستیم.

مهرابیان از بستری شدن ۸۷ بیمار جدید کرونا طی امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۹۲ بیمار بستری داریم که حال ۳۵ نفر بدحال است.

Share