در راستای حفظ پایداری شبکه‌های توزیع برق؛

۱۲ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در گیلان کشف و جمع آوری شد

محمداسماعیل هنرمند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از شناسایی و جمع آوری ۱۲ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از شناسایی و جمع آوری ۱۲ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز طی روزهای اخیر خبر داد.

محمداسماعیل هنرمند گفت: با همکاری کارشناسان دفتر بازرسی و خدمات مشترکین و عوامل نیروی انتظامی از این ۱۲ دستگاه ۶ دستگاه در یک اقامتگاه گردشگری واقع در شهرستان فومن، ۲ دستگاه در یک واحد مسکونی در شهر کلاچای، ۲ دستگاه در یک منزل مسکونی در شهرستان سیاهکل و ۲ دستگاه در یک واحد مسکونی در شهرستان بندرانزلی با گزارش مردمی و هماهنگی با عوامل نیروی انتظامی و مراجع قضایی کشف و جمع آوری شده است.

وی افزود: فعالیت‌های بدون مجوز این قبیل واحدها منجر به ناپایداری شبکه، تشدید خاموشی ناخواسته و آسیب‌رسانی به لوازم برقی مشترکین و در نتیجه نارضایتی هم استانی‌های ارجمند خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، اقداماتی از قبیل رصد و پایش لحظه‌ای بار شبکه‌های توزیع برق، میزان مصرف برق مشترکین در دوره‌های زمانی مختلف و همچنین بازرسی‌های حضوری کارشناسان این شرکت را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به تداوم پیگیری‌های لازم و برخورد قاطع با قانون شکنان یادآور شد: از سال گذشته تا کنون، بیش از ۵ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال به صنعت برق استان خسارت وارد کرده اند.

وی ضمن ارج نهادن به همکاریهای مردمی افزود: هموطنان گرامی می‌توانند در صورت شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمزارز اطلاعات مربوطه را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به واحد حراست شرکت توزیع برق محل زندگی خود اعلام نمایند.

هنرمند در پایان اضافه کرد: اطلاعات و مشخصات هویتی گزارش دهندگان به صورت کاملا محرمانه حفظ می‌شود و به گزارش‌هایی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز گردد تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد.

Share