وزیر بهداشت در شورای اداری سیاهکل؛

وزارت بهداشت در پی بومی گزینی است | نظام شبکه در کشور تقویت می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بومی گزینی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و به‌کارگیری آن‌ها در استان‌ها و همچنین تقویت نظام شبکه در کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز در اداری شهرستان سیاهکل در سالن اجتماعات این فرمانداری با اشاره به پیشتازی گیلان در واکسیناسیون اظهار کرد: با همت و مشارکت همه‌جانبه گیلان در زمینه واکسیناسیون از استان‌های پیشتاز در کشور است.

وی با بیان اینکه امروزه جنگی فراتر از دفاع مقدس را شاهد هستیم، افزود: شگرد دشمن طراحی و اجرای جنگ‌های مختلف است تا ایران را از پا درآورد که یکی از این جنگ‌ها تحریم‌های ظالمانه علیه ملت است، هرچند امروزه از قبلاً قوی‌تر هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات شهرستان سیاهکل، گفت: مشکلات شهرستان سیاهکل به هیئت دولت منتقل و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

دکتر عین‌اللهی، گیلان را متمایز با استان‌های دیگر کشور دانست و افزود: منابع و فرصت‌های طبیعی فراوانی در گیلان وجود دارد که باید از آن‌ها بیشتر بهره گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم مردم در توسعه و آبادانی مناطق مختلف، گفت: مردم گیلان در اقدامات نیکوکارانه نیز پیشگام هستند و باید از آن بهره گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت توریسم سلامت، بیان کرد: این حوزه نیز در گیلان بسیار جای کار دارد و باید نگاه بیشتری به آن شود.

عین اللهی با اشاره به کمبود نیرو در برخی از مراکز درمانی و بیمارستانی، افزود: فاصله مراکز درمانی سیاهکل با مرکز استان معنا دارد نیست بلکه باید نحوه توزیع نیروی انسانی به‌درستی مدیریت شود.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات پزشکی در برخی از مراکز درمانی نیز گفت: این بخش با تخصیص تجهیزات پزشکی کافی به‌ویژه برای مناطق صعب‌العبور قابل‌حل است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه رویکرد دانشگاه‌ها باید بومی گزینی باشد، بیان کرد: در تلاشیم تا طرحی را در دست اجرا بگذاریم تا دانشگاه‌ها خودشان نیروهای متخصص را جذب، تربیت و خودشان نیز آن‌ها را بکار بگیرند.

عین‌اللهی، بر لزوم اهمیت شبکه‌های بهداشت و درمان در نظام سلامت تأکید کرد و گفت: تقویت شبکه‌های بهداشت و درمان از فرمایشات رهبری معظم انقلاب است و امروزه ما نباید در روستایی خانه بهداشت نداشته باشیم ازاین‌رو تلاشمان بر تقویت نظام شبکه و خانه‌های بهداشت است.

 رسول فرخی میکال، نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به قدمت بالای شهرستان سیاهکل، اظهار کرد: به این شهرستان درحالی‌که میراث دار آل‌بویه و سرداران دیلمی هست، ظلم شده است.

وی با اشاره به توانمندی‌های شهرستان سیاهکل، افزود: بهترین جاذبه‌های گردشگری استان در سیاهکل وجود دارد اما متأسفانه عدم توجه به آمایش سرزمینی در آن موجب شده تا کارخانه‌ای در این شهرستان احداث شود تا همیشه مورد اعتراض مردم شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام در سیاهکل، گفت: برخی از جاده‌ها و محورها در این شهرستان رهاشده و اکنون به جاده‌های مرگ در استان معروف شده‌اند.

عضو کمیسیون شوراها و آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاده سیاهکل به دیلمان، بیان کرد: این جاده به جاده ابریشم معروف هست و برای رشد و توسعه نیازمند اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جاده‌های سیاهکل خاکی است، گفت: از این بابت شرمنده مردم هستم و انتظار ما کمک به این حوزه است.

 فرخی میکال با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت تبدیل درمانگاه دیلمان به بیمارستان محلی، گفت: خوشبختانه تلاش‌های خوبی در جهت توسعه این مرکز انجام‌شده اما نیازمند تجهیزات بیشتری است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش آبی در سیاهکل، بیان کرد: شناسنامه آبی این شهرستان با برخورداری معرفی‌شده درحالی‌که باید جز مناطق محروم گنجانده شود تا به آن توجه شود.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر شهرک گلخانه‌ای در سیاهکل، گفت: راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای در سیاهکل در خاورمیانه بی‌نظیر است و توسعه صنعتی آن می‌تواند اوضاع شهرستان را متحول کند.

 فرخی همچنین خواستار تأمین و تخصیص اعتبار برای آغاز سدسازی در دیلمان، توسعه گردشگری و حوزه‌های صنعت و معدن شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی کریمی، امام‌جمعه سیاهکل نیز در این نشست با اشاره به پیشینه تاریخی این شهرستان، اظهار کرد: این شهرستان با داشتن علمای برجسته همچون سلار دیلمی نقش به سزایی در ترویج تشیع داشته است.

وی با اشاره به مشکلات جاده‌ای این شهرستان، افزود: کمک به احداث و توسعه راه‌ها و جاده‌ها می‌تواند در رشد همه‌جانبه شهرستان مؤثر واقع شود.

امام‌جمعه سیاهکل همچنین بر لزوم توجه دولت به بخش کشاورزی، گیاهان دارویی، گردشگری و صنعت در این شهرستان تأکید کرد.

رحمت حیدری نژاد، فرماندار سیاهکل نیز در این نشست با بیان اینکه سیاهکل چهارمین شهرستان با وسعت بالا در استان است، اظهار کرد: این شهرستان علیرغم وسعت بالا دارای تراکم بالایی در شهرها نیز است.

وی با بیان اینکه سیاهکل نیازمند توجه ویژه دولت سیزدهم است، افزود: در این شهرستان مسافران زیادی اسکان و تردد دارند که توجه به زیرساخت‌های به‌ویژه در بخش راه، روشنایی و آسفالت بسیار لازم است.

حیدری نژاد، با اشاره به خواستگاه‌های عدیده گردشگری در شهرستان سیاهکل، گفت: این شهرستان دارای خواستگاه‌های گردشگری و تاریخی زیادی است ه علاوه بر جذب توریسم می‌تواند در توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت باشد.

فرماندار شهرستان سیاهکل با اشاره به ظرفیت این شهرستان در حوزه کشاورزی، افزود: در سیاهکل ۲۰ هکتار اراضی زیر کشت زعفران وجود دارد که در صورت حمایت می‌تواند به قطب تولید زعفران تبدیل شود.

وی با اشاره به تنش های آبی ایجادشده در شهرستان سیاهکل، بیان کرد: با تخصیص اعتباراتی به سد سیاهکل به‌زودی مشکل کم‌آبی بخش مهمی از این شهرستان ازجمله کارخانه سیمان حل خواهد شد.

مهندس حیدری نژاد با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهرستان سیاهکل محروم هستند، گفت: مبنای تخصیص اعتبار در شهرستان سیاهکل نباید صرفاً بر اساس شاخص‌های جمعیتی باشد.

سرهنگ علی یعقوبی، فرمانده سپاه ناحیه سیاهکل نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنترل بیماری کرونا، اظهار کرد: سپاه و بسیج در کنار دیگر گروه‌های مشارکت‌کننده در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ازجمله در بیماریابی، حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده، واکسیناسیون، تهیه کپسول‌های اکسیژن و دیگر بخش‌ها کمک کرده و در میان میدان بوده است.

وی با اشاره به گام ششم اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: در این طرح نیز بسیج و سپاه در اجرای طرح بیمه همگانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هست و بر تحقق صددرصدی آن اهتمام دارد.

فرمانده سپاه ناحیه سیاهکل با اشاره به پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا گیلان در کشور، گفت: این مهم باهمت و یاری همه مشارکت‌کنندگان طرح شهید سلیمانی ازجمله بسیج و سپاه محقق شده است.

Share