براساس اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی:

هفت شهر کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

براساس اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی در کشور از امروز جمعه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰، هفت شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، براساس اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی در کشور از امروز جمعه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰، هفت شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

 براساس این رنگ بندی جدید شهرهای کاشان، فردوس، قم، ابرکوه، اردکان، خاتم و مهریز به عنوان هفت شهر در وضعیت قرمز کشور از امروز به شمار می‌روند.

براساس این گزارش تهران، مشهد، اصفهان و شیراز و ۳۹ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی و ۲۱۷ شهر در وضعیت زرد قرار گرفتند، همچنین ۱۸۱  شهر همچنان در وضعیت آبی کرونا هستند.

پس از ۴۷ روز رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت و اردکان تنها شهرستانی است که از روز ششم بهمن ۱۴۰۰ پس از انتشار سویه اومیکرون در وضعیت قرمز قرار گرفت.

 بهرام عین الهی وزیر بهداشت نیز اعلام کرد که متاسفانه با افزایش موارد بستری و سرپایی باید اعلام کنیم که عملا وارد پیک ششم شده ‎ایم.

 وی اظهار داشت: توصیه اکید و حتی خواهش ما رعایت همان راهکارهای ساده اما مهم وحیاتی است، استفاده صحیح از ماسک، رعایت شیوه نامه‌‎های بهداشتی و تزریق واکسن به ویژه دز سوم است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۰ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۹۵۷ نفر دز اول، ۵۳ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۹۷۸ نفر دز دوم و ۱۵ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۸۵۲ نفر، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۰ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۸۷ دز رسید.

همچنین تا روز هفتم بهمن ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۹۵ نفر و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر رسید.

Share