مدیرکل شیلات گیلان در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

صدور فراخوان جذب ناظرین پره صیادی در روزهای آینده | محدودیت منابع انسانی در شیلات گیلان

عظیم مدبری با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی سال برای حوزه نظارت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، گفت: در روزهای آتی فراخوان جذب ناظرین پره صیادی صادر می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، درحالی که ۳ ماه از فصل صید گذشته اما هنوز ناظرین پره در گیلان جذب نشده‌اند و این اتفاق درحالی است که از گلستان و مازندران خبر می‌رسد که شیلات آن استان‌ها پنج روز از شروع صید، ناظرین پره را جذب کرده‌اند.

در همین راستا مدیرکل شیلات گیلان در گفتگو با دیارمیرزا در مورد آخرین وضعیت جذب ناظرین پره، گفت: پیک صید ما در اسفند و فرودین است و با توجه به محدودیت منابع مالی سعی کردیم از همکاران متخصص در شیلات شهرستان ها و یگان حفاظت منابع آبزی برای بحث نظارت در پره های صیادی استفاده کنیم.

عظیم مدبری با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی سال برای حوزه نظارت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، گفت: در روزهای آتی فراخوان جذب ناظرین پره صیادی صادر می‌شود.

تعداد زیادی از نیروهای شیلات سال گذشته بازنشسته شدند

وی در ادامه با بیان این مطلب که تعداد زیادی از نیروهای شیلات سال گذشته بازنشسته شدند به دیارمیرزا گفت: در حال حاضر شیلات گیلان با محدودیت منابع انسانی روبرو است و برای کنترل و نظارت دریا از نیروی انتظامی، مرزبانی و حتی از کادر اداری شیلات کمک میگیریم.

مدبری با اشاره به اینکه در بحث کمبود نیرو، هم پوشانی کردن یک کار موقت است، یادآور شد: با توجه به بازنشسته شدن تعداد زیادی از نیروهای شیلات برای جذب نیروی انسانی از طریق شیلات ایران اقدام کردیم و قرار بود شیلات کشور در سال ۹۹ بالغ بر ۲۵۴ نیرو جذب کند که از این تعداد سهمیه گیلان ۲۵ نفر بوده اما متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

وی ادامه داد: اعتبار لازم برای جذب ۲۵ نفر در شیلات تامین شده است و منتظر برگزاری آزمون از طریق سازمان سنجش هستیم اما برای تامین نیروهای انسانی از مبادی دیگر مثل سازمان مدیریت برنامه ریزی، استانداری و جهاد کشاورزی نیز پیگیر هستیم.

Share