سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

راه‌اندازی موزه عدلیه، تاریخ و ورزش در ساختمان تاریخی دادگستری بندرانزلی

ولی جهانی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از راه‌اندازی موزه عدلیه، تاریخ و ورزش در ساختمان تاریخی دادگستری بندرانزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از راه‌اندازی موزه عدلیه، تاریخ و ورزش در ساختمان تاریخی دادگستری بندرانزلی خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با رئیس کل محترم دادگستری استان گیلان و توافقات انجام شده مقرر شده تا موزه تخصصی عدلیه، تاریخ و ورزش در ساختمان تاریخی بندرانزلی راه‌اندازی شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اضافه کرد: این موزه در سه طبقه در بنای دادگستری انزلی که در بافت تاریخی این شهر نیز قرار گرفته راه‌اندازی می‌شود که این اقدام ضمن ایجاد فرصت حفظ و حراست از این بنای ارزشمند، موجب توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان خواهد شد.

جهانی تصریح کرد: مقرر شده مرمت این بنا که در اختیار دادگستری استان گیلان است به صورت مشترک انجام شده و بر اساس توافقات مقرر شده تا این ساختمان ظرف یک ماه به منظور آغاز فعالیت‌های مرمتی در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان قرار گیرد.

ولی جهانی همچنین با تقدیر از تلاش‌های نماینده محترم مردم شریف شهرستان بندرانزلی به منظور تغییرکاربری و مرمت این بنای ارزشمند گفت: برای مرمت این بنا اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

Share